Het ging om een pitch in negentien landen. Met ingang van 2017 gaat FrieslandCampina voor mediaplanning, media-inkoop en media-optimalisatie samenwerken met MEC, Carat, Essence en Pervorm. Met deze mediabureaus wil het zuivelbedrijf wereldwijd de effectiviteit van zijn media- en marketingbestedingen voor zijn consumentenmerken verbeteren.
MEC was in Nederland al het mediabureau voor FrieslandCampina en dat blijft zo, maar verliest het digitale deel aan Pervorm. Het GroupM-bureau krijgt de business in Europa, Midden-Oosten, Afrika en Azië. Het gaat om de overkoepelende middelenstrategie-ontwikkeling en offline media-inkoop. De gespecialiseerde digitale mediabureaus Essence en Pervorm doen in die regio's de digitale mediaplanning en -inkoop.
Carat -dat ook al voor FrieslandCampina werkte - krijgt China en HongKong en gaat zowel offline als digitaal doen.
FrieslandCampina heeft merken als Campina, Chocomel, Appelsientje, Friesche Vlag, Mona, Nutroma, CoolBest, DubbelFrisss, Milner, Optimel, Vifit, Valess, Fristi en Domo in zijn portfolio.
De mediapitch van FrieslandCampina was één van de grotere van afgelopen jaar.