Expert zoekt een creatief bureau voor zijn nieuwe merkstrategie

De elektronicaketen zegt grote plannen te hebben en roept alle creatieve bureaus met interesse op om zich te melden.

Homepage Expert
https://www.expert.nl/

Expert, een keten van 140 zelfstandige Nederlandse elektronicawinkels, heeft een nieuwe merkstrategie voor ogen om 'de plek te claimen van specialist in de totale markt van consumentenelektronica.' Daarom roept het bedrijf alle creatieve bureaus van Nederland met interesse op om contact op te nemen. Door als het ware een pitch uit te schrijven, hoopt Expert het bureau te vinden dat het beste bij de winkelformule en nieuwe merkstrategie past.

De aanmelddeadline is 1 augustus, waarna Expert geïnteresseerde bureaus meer informatie stuurt. Uit de eerste ronde selecteert het bedrijf maximaal drie bureaus voor de tweede ronde, waarin alle bureaus met Expert een case uitwerken. Expert-personeel geeft alvast in een video aan wat het bedrijf doet en wil veranderen.

Groeien in merkbekendheid en -voorkeur

Marketing manager Coen Bood zegt in de video bijvoorbeeld: 'Expert moet gaan groeien in merkbekendheid en vooral in merkvoorkeur. We willen een duidelijke richting kiezen voor onze merkboodschap en deze creatief en consistent vertalen naar sterke campagnes. Daarnaast gaan we werken aan de herkenbaarheid van onze communicatie. Hiervoor moeten we het aantal onderscheidende merkelementen vergroten en onze visuele identiteit aanscherpen. Een hele mooie en uitdagende klus dus.'

De video van Expert is hieronder te bekijken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie