Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom Bol.com zijn Select-abonnement 20 procent duurder maakt

De e-commercereus voelt zich door marktomstandigheden genoodzaakt om zijn abonnement voor het eerst in prijs te verhogen.
Miniatuurvoorbeeld
'De winkel van ons allemaal'
© 'De winkel van ons allemaal' Shutterstock
Miniatuurvoorbeeld
'De winkel van ons allemaal'
© 'De winkel van ons allemaal' Shutterstock

Bol.com verhoogt per 16 augustus de prijs van zijn Select-jaarabonnement met twee euro, oftewel twintig procent. Dat communiceert het bedrijf per e-mail aan klanten. De prijsstijging van 9,99 naar 11,99 euro per jaar is volgens de e-commercereus noodzakelijk omdat de transport- en brandstofkosten in de afgelopen periode gestegen zijn. De effecten van die prijsverhogingen vertalen zich dus door naar de consument. Bol.com geeft aan dat de prijsverhoging alleen geldt voor Select-abonnees wiens abonnement na 16 augustus verlengd wordt en wie na 16 augustus een abonnement afsluit. Dat meldt het bedrijf op Twitter.

related partner content for mobile comes here

Select levert meer gemak en punten

Het Select-abonnement van Bol.com bestaat inmiddels vijf jaar, is optioneel en biedt abonnees diverse voordelen. Zo betalen klanten geen bezorgkosten, ongeacht de bestelwaarde, kunnen ze kiezen uit meer aflevermogelijkheden en hebben ze toegang tot exclusieve kortingsdeals. Bol.com kan indien gewenst ook retourpakketten thuis ophalen en geeft punten bij iedere bestelling. De abonnee kan die punten inzetten voor meer voordelen.

Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Bol.com, houdt voor zich hoeveel Nederlanders een Select-abonnementen afnemen. In november 2021 zei het bedrijf alleen dat het aantal Select-abonnees sinds 2019 jaarlijks met tachtig procent groeit en dat dergelijke klanten honderden euro's per jaar meer uitgeven op Bol.com dan niet-abonnees. In 2025 moet het aantal Select-abonnees verdubbeld zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in