Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe zorg je ervoor dat iemand opnieuw investeert in een product dat al jaren wordt gebruikt?

Hoe Cargo 3M hielp bij het vermarkten en verkopen aan MKB’s middels de 'Brand You' -campagne
Partner
Cargo Strategy

Cargo Strategy believes businesses don’t buy from businesses, people do. And if you want to get people to act, you need to get them to feel first. This is especially true for brands and marketeers trying to find, engage, motivate and retain their small and medium enterprise (SME) customers who are one of the most passionate, and complex, customer segments.

Lees meer

 

Lees minder
Cargo Strategy
Cargo Strategy

De afdeling 'Toegepaste Grafische Afbeeldingen en Films' van 3M in de VS had een goede verstandhouding met hun distributeurs, maar geen directe relatie met twee belangrijke doelgroepen in de keten: grafische winkels die bij distributeurs kochten en bedrijfseigenaren die bij de grafische winkels kochten.

Ze zochten naar een manier om in contact te komen met deze, kleinere, kopers zonder het delicate ecosysteem te verstoren waar ze zo lang over hadden gedaan op te bouwen en te onderhouden.

Het aanvalsplan

De B2SB Marketing® inzichten van Cargo bieden unieke voordelen voor grote bedrijven die in contact willen komen met MKB’s. Hierdoor is bekend dat bedrijven niet van bedrijven kopen, mensen wel.

In dit geval was het voor 3M van belang om zich te onderscheiden in een markt waar normaal gesproken niet wordt aangenomen dat emoties de drijvende factor zijn.

Op de vraag in welke branche 3M zichzelf zag en het antwoord “de grafische en filmbusiness” was, zag Cargo een kans voor 3M om zichzelf op de markt te brengen als een “Brand Building Business”.

Dit werkt perfect voor de, eerder genoemde, grafische winkels en de bedrijfseigenaren aangezien ze zelf mkb’s zijn en de inzichten op het gebied van Merkontwikkeling zelf, effectief, kunnen inzetten. In plaats van te vertrouwen op de rationele motivatie van deze klanten, doet 3M hiermee een beroep op hun emotionele kant. Want om mensen te laten handelen, moet je ze eerst laten voelen.

Betreed "Merk Jezelf"

Het werd Cargo's missie om een contentstrategie voor 3M te creëren die zich rechtstreeks op deze groep MKB’ers richt. Om ze te helpen hun meest waardevolle bezit, hun merk, te laten groeien.

Brand yoursefl

Waarom iets repareren wat niet kapot is?

Als je niet groeit, krimp je. En hoewel 3M behoorlijk succesvol was, werd hun groei belemmerd door hun onvermogen om effectief en rechtstreeks met eindgebruikers te communiceren. Het was daarnaast van belang om een manier te vinden waarbij de activiteiten van de primaire distributeurs niet zouden worden verstoord of belemmerd.

Door op een emotionele en klantgerichte manier rechtstreeks naar mkb’s en hun besluitvormers te adverteren, werd 3M gepositioneerd op een wijze waarbij ze konden profiteren van zowel een gat in hun markt, als uitbreiden in een segment daar waar ze voorheen niet slaagden.

Het creëerde een win-win-win-scenario, waarbij 3M profiteerde van een hogere omzet, distributeurs geen ontregeling van hun activiteiten zagen en de mkb’s, waarop werd gericht, profiteerden van geïndividualiseerde oplossingen en bedrijfsontwikkelingscontent.

cargo strategy

Om mensen te laten handelen, moet je ze laten voelen

De Resultaten:

De “Brand You”-campagne van 3M ging in op alle uitdagingen en kwam tegemoet aan wat volgens Cargo de vier doorslaggevende peilers van B2SB Marketing® zijn:

  • Wees relevant,
  • Wees anders,
  • Wees geloofwaardig,
  • Wees emotioneel boeiend.

Het feit dat “Brand You” een jaarlijks terugkerend onderdeel werd, en mogelijk wereldwijd zou worden geïmplementeerd, geeft aan hoe invloedrijk en effectief de strategie was.

3M verwierf met deze campagne doelgerichte, vakkundig vervaardigde content waarmee het grote merk zich kon richten op, en verkopen aan, het, voor hun belangrijke, MKB segment.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Cargo Strategy

Cargo Strategy believes businesses don’t buy from businesses, people do. And if you want to get people to act, you need to get them to feel first. This is especially true for brands and marketeers trying to find, engage, motivate and retain their small and medium enterprise (SME) customers who are one of the most passionate, and complex, customer segments.

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in