Dit blijkt uit een studie Centre for Retail Research (CRR), in opdracht van RetailMeNot (in Nederland ActiePagina.nl).
Hoewel consumenten steeds vaker hun mobiele apparaten gebruiken om naar productinformatie te zoeken, prijzen te vergelijken of digitale coupons en aanbiedingen te bekijken, vinden de meeste transacties nog steeds via andere kanalen plaats.
Nederland is één van de snelst groeiende e-commerce markten in Europa is, zo laat het onderzoek zien In Europa groeit de m-commerce omzet naar verwachting met 88,8 procent in 2015, in Nederland stijgt die omzet waarschijnlijk met 92,5 procent.
De snelst groeiende markten voor m-commerce in Europa zijn Polen (108,8 procent), Duitsland (103,1 procent) en Spanje (97,4 procent). De VS m-commerce markt groeit met 63,1 procent.
Pc’s nog wel dominant
De onderzoekers melden dat pc’s nog steeds het belangrijkste zijn als wat betreft online transacties van consumenten, maar de verkoop via smartphones en tablets groeit snel.
De verwachting is dat in Europa dat de verkoop via tablets dit jaar groeit met 83,6 procent en via smartphones met 92,8 procent. Het aantal aankopen via tablets in Nederland stijgt met 110,3 procent (0,61 miljard euro) tegenover 123,1 procent in 2014 (0,29 miljard euro).
Het aantal smartphone-aankopen neemt toe met 9,6 procent, tegenover 6,4 procent in 2014.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!