Inzicht: De markt voor e-bikes blijft groeien. Volgens Peter Eiselin, oprichter van een nieuw merk e-bike, Doppio, komt dit mede door de nieuwe fiscale regeling die ingaat in 2020. 'Vanaf 1 januari kunnen bedrijven hun medewerkers een e-bike ter beschikking stellen waar ze dan privé 7 procent over betalen. Dat zou voor een bike van €2.500,- neerkomen op €7,28 per maand privé.'
Eiselin ontwikkelde dan ook een stadse versie van de e-bike die we al kennen, of zoals hij de Doppio Classico zelf omschrijft: 'een kruising tussen een fiets en een scooter met blauw kenteken die binnen de ring niet meer op het fietspad mogen'. In het oog springt de (voor een fiets) stevige buddyseat, die twee personen comfort moet bieden bij het zich door de stad verplaatsen. (Draagkracht: 180 kilo.)
Eiselin verwacht dat Amsterdam, dat de wetgeving voor scooters reeds verscherpte, snel nagevolgd zal worden door andere steden zoals Den Haag en Utrecht.
In september opent het Nederlandse Doppio de eerste conceptstore in de Ferdinand Bolstraat. Dan worden ook de eerste e-bikes die online besteld kunnen worden, landelijk uitgeleverd. Doppio gaat voor de levering van zijn e-bikes een samenwerking aan met Go Bike Service.
De Doppio is verkrijgbaar vanaf 2.499 euro.
Nu kun je er nog een vieze broek van krijgen.