Renault – Electric village
Bureau: Publicis Conseil, Paris
Om te bewijzen dat elektrische auto’s ook in landelijke gebieden effectief zijn, deed Renault alle inwoners van een geïsoleerd liggend Frans bergdorp drie jaar lang een gratis ZOE-cadeau. De gedachte: als zo’n experiment in Appy slaagt, dan kan het overal slagen. Zo ontstond in het zuiden van Frankrijk ‘s werelds eerste 100 procent elektrisch rijdende gemeente.
De bekroonde campagne werd een doorslaand succes en de verkopen van ZOE-modellen stegen met 50 procent.
Michelob Ultra Pure Gold – Contract for Change
Bureau: FCB Chicago / New York
De overstap naar biologische landbouw is extreem lastig voor Amerikaanse boeren die toch al amper hun hoofd boven water kunnen houden. Dat gegeven spoorde Michelob Ultra Pure Gold, onderdeel van AB Inbev, aan om bio een boost te geven. Contract for Change is een overeenkomst die boeren de zekerheid biedt dat ze na hun overstap naar biologisch hun oogst kwijt kunnen tegen een eerlijke prijs. De transitie vindt momenteel plaats op meer dan 50.000 hectare land.
Cool voorbeeld van een merk dat de daad bij het duurzame woord voegt.
Popeyes – That Look From Popeyes
Bureau: GUT Agency
Toen Beyoncé’s nieuwe modelijn op de markt kwam, ontdekken mensen nogal wat overeenkomsten met de werkkleding van Popeyes. De Amerikaanse fastfoodketen twijfelde geen moment en bracht in no time een eigen limited edition collectie op de markt die op zijn beurt nogal leek op die van zangeres.
De Popeyes-werkuniformen vlogen de deur uit, maakten van fans wandelende merkambassadeurs en beheersten het shownieuws.
BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.
Lees ook:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!