De jury van de CMO of the Year 2022 heeft uit door het vak voorgedragen CMO’s en marketing directors een shortlist van drie CMO’s gekozen. De winnaar wordt op 17 mei tijdens CMO Day bekendgemaakt. De drie genomineerden zijn (in alfabetische volgorde):
- Dorkas Koenen (Rabobank)
- Brenda Smith (Kruidvat)
- David Verschoor (Hartstichting)
Adformatie kiest jaarlijks samen met een kundige en kritische vakjury de CMO of the Year. Naast de CMO Community wordt ook lezers van Adformatie gevraagd CMO’s en marketing directeuren uit hun netwerk te kandideren die dit jaar een uitzonderlijke prestatie hebben geleverd.
Het doel van de CMO of the Year Award is om vernieuwende en inspirerende marketingdirecteuren, die een duidelijke impact op de organisatie hebben, in de spotlight te zetten en erkenning te geven voor het werk dat zij doen. Het gaat om CMO’s die met hun marketingbeleid innovatieve methoden, vormen en samenwerkingsverbanden introduceren. En hiermee effect sorteren, impact maken en hun omgeving inspireren, zowel intern als extern.
De vakjury voor CMO of the Year bestaat uit:
- Boukje Taphoorn (CMO Bol.com)
- Beate Crombags (partner customer experience & digital transformation EY)
- Edgar Molenaars (partner customer & brand advisory KPMG)
- Erik Hoogenhout (CMO CMS DSB)
- John Olivieira (uitgever Oneworld/kroonlid Raad van Cultuur/voorzitter FARE netwerk)
- Jan Willem Koch (ceo Hallmark)
- Yvonne Nassar (head of marketing & communication Van Gogh Museum/voorzitter PIM)
- Susanne van Nierop (hoofredacteur Adformatie)
In Adformatie #3 verschijnen interviews met de genomineerden en de uiteindelijke winnaar. Het magazine komt uit op vrijdag 27 mei.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!