Adformatie brengt vier keer per week een middagupdate met de best gelezen artikelen van die dag en een opiniestuk van onze columnisten. We praten je kort bij en scherpen nog even de geest.
Wat waren in 2018 de best gelezen columns en opiniestukken? Wat hield ons bezig? Het volledig overzicht columns vind je in dit dossier, hier de top-12 van best gelezen bijdragen:
1. Zilveren Kruis maakt terecht een einde aan slepend ziekenhuisdrama
Jan-Willem Wits heeft alle begrip voor de beslissing en het 'eerlijke verhaal' van de verzekeraar.
2. MediaMarkt heeft een veel fundamenteler probleem dan online concurrentie
Het is de hoogste tijd dat MediaMarkt zijn eigen merkstatement weer eens goed doorleest, betoogt Jose Evers.
3. Technologie geeft controle, maar maakt niet creatiever
Hebben marketing en reclame hun alleenrecht op creativiteit verspeeld, vraagt Roland van der Vorst zich af
4. Hoe Mark Rutte de zwartepiet-discussie oplost in 4 verhalen
Scato van Opstall schetst de strijdende partijen in dit rituele debat een uitweg.
5. Ikea, stop per direct met de verkoop van Zweedse gehaktballen
Vegetarische opties aanbieden in het restaurant is een lege huls zolang IKEA haar beroemde ballen blijft verkopen, vindt Nadine Ridder
6. Laat je niet gek maken door de neuromarketing-fundamentalisten
Hersenonderzoek kan nuttig zijn, maar blijf vooral nieuwsgierig naar de mens 'voorbij de data', schrijft Tom de Bruyne.
7. Pechtold geeft vreemd signaal af door beschuldiging over wangedrag dood te zwijgen
Een politicus hoeft geen heilige te zijn, aldus Jan-Willem Wits, maar het is raar om berichten over mogelijk wangedrag weg te duwen.
8. Banksy, en de kunst van reclame maken
Als alles vergankelijk is, kunnen we er maar beter voor zorgen dat de dingen die we maken de moeite waard zijn, betoogt Jordi van de Bovenkamp
9. Wat is dat toch, met Beau van Erven Dorens?
Annelies Valk legt uit waarom onze knuffel-corpsbal een voorbeeld voor heel Nederland kan zijn.
10. Fok jou, jij hebberige consument!
Marketeers hebben van klanten een stelletje vervelende, over het paard getilde egoïsten gemaakt, vindt Dick van der Lecq.
11. Hoe geloofwaardig zijn bedrijven die zich tot het activisme bekeren?
Wel prediken over verandering maar zelf niet veranderen, daar kom je in de deze tijd niet meer mee weg vindt Nadine Ridder.
12. Marketeers moeten zich bewust zijn van de misleidende kracht van cijfers
We moeten nog kritischer met de conclusies uit onze eigen datasets omgaan, stelt Mabel Nummerdor.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!