Cashr, leverancier van online kassa’s, werkt samen met loyaltytool-aanbieder Walnut Loyalty om ondernemers te ondersteunen met klantenbindingprogramma’s.
In zijn nieuwe app-versie heeft Cashr (onderdeel van software-as-a-service-bedrijf Reeleezee) een ingebouwde functie om het ‘digitale stempel’ van het klantenspaarsysteem van een ondernemer in te lezen. Deze wordt aangeboden in de app van Walnut Loyalty.
Retentiemarketing
Horecaondernemers steken vaak meer moeite in het aantrekken van nieuwe klanten, bijvoorbeeld met marketing en reclame, dan in het tevreden stellen van bestaande klanten. Terwijl bestaande klanten vaak meer opleveren, aldus Cashr en Walnut Loyalty.
Spaarsystemen zoals bijvoorbeeld stempelkaarten bij de koffiezaak, zijn bekend. Maar niet iedereen neemt de stempelkaart mee of laat hem zien. Veel mensen vergeten dit.
Cashr wil dit samen met Walnut Loyalty voor ondernemers eenvoudiger maken om zo’n spaarsystemen beter (digitaal) in te zetten.
Digitale stempelkaart
Cashr ‘leest’ de digitale stempelkaart automatisch uit, met de app van Walnut Loyalty. Met de app kan een QR-code worden uitgelezen. Wanneer de code wordt herkend, krijgt de gebruiker een aantal punten. Zo sparen klanten waardepunten in zijn mobiele portemonnee (Google of Apple Wallet) zonder dat daarvoor zegels, stickers of een speciale stempelkaarten bijgehouden hoeven te worden.
Data verzamelen
Via de geautomatiseerde spaarmethode kunnen gegevens worden vastgelegd. Zo kan Cashr inzicht verschaffen in de aankopen van klanten.
API’s
Cashr en Walnut zijn verbonden door middel van een application programming interface (API). In de loop van 2016 worden er meer loyalty-functionaliteiten aan Cashr toegevoegd, zoals mogelijkheden voor het uitgeven van cadeaukaarten en vouchers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!