De Vegetarische Slager lanceert kledinglijn die 'deugt', maar met Amazon als verkoopkanaal

Collectie is een ‘een dierzame keuze’, alleen de online-verkooppartner vertoont wat vleckjes.

Er zijn wat illustere merken voorgegaan - van Zeeman en Febo tot Lidl en Aldi - maar De Vegetarische Slager heeft nu ook zijn eigen kledingcollectie. Deze bestaat uit hoodies, t-shirts, beanies en joggingbroeken – items om de koude winterdagen volledig in stijl door te komen, volgens het vegamerk.

De items zijn voorzien van teksten in stijl van De Vegetarische Slager, zoals Sacrifice Nothing, Bofkip en Gelucksvogel.

De volledige collectie is vegan én Fairwear gecertificeerd, meldt het vegamerk dat onderdeel is van Unilever. Ook zijn de items gemaakt van biologisch katoen en gerecycled polyester, volgens de GOTS-standaard.

Daarnaast zijn ze ‘Peta-approved’, ofwel goedgekeurd door de activistische dierenrechtenorganisatie People for the Ethical Treatment of Animals. Een dierzame keuze dus, volgens De Vegetarische Slager.

Verkoper met vleckjes

Tussen al deze deugdelijke -vriendelijke keuzes is de verkooppartner van de kledingcollectie wel opmerkelijk. Die is namelijk alleen verkrijgen bij platform Amazon, niet het meest ‘woke’ merk uit de stal van online verkopers.

ASN Bank raadt het beleggers in ieder geval af te investeren in Amazon, dat wat vleckjes heeft. Het neemt het niet nauw met werknemersrechten, houdt er een dubieuze belastingmoraal op na en verkoopt in meerdere landen ook wapens. En meer.

Naast je bofkip-hoodie of gelucksvogel-T-shirt kun je er ook prima terecht voor een smeuïge foie gras, haaientanden en of een dierenbontje.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie