Een nierpatiënt moet er veel voor over hebben om een beetje normaal te leven. Zo is het niet vanzelfsprekend om te werken, te sporten of om ergens naar toe te gaan. Dit thema staat centraal in de campagne. De campagne brengt het verhaal van een nierpatiënt tot leven, zodat mensen weten voor wie zij geven.
Onder het motto ‘Wat heb jij over voor een nierpatiënt? Steun de Nierstichting’ gaat de stichting in een radio- en televisiecommercial in op de impact van een nierziekte. Dit om mensen ervan te overtuigen dat zij een juiste keuze maken door de Nierstichting te steunen. Ook kan het publiek een gift te doen via sms. Dit kan door ‘NIER’ te sms’en naar 4333, waarbij één sms overeenkomt met een eenmalige gift van 2 euro. Daarnaast zet de Nierstichting haar website en social media in om zo veel mogelijk mensen te bereiken.
Tijdens de collecteweek gaan in heel Nederland zo’n 80.000 vrijwilligers van deur tot deur om donaties in te zamelen voor de Nierstichting. Olympisch topzwemmer Joeri Verlinden (foto) is één van de ambassadeurs die zich tijdens de week inzetten voor de Nierstichting.
Plaats als eerste een reactie
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOok een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!