Vier Arnhemse marketingcommunicatiebureaus gaan gezamenlijk de citymarketing van Arnhem ‘nieuw leven inblazen’.
Van de 50 grootste gemeenten in Nederland, is Utrecht de nummer één in de evenementenindex van Respons.
Het Nederlands Visbureau is gestart met de voorlichtingscampagne ‘Vis ’t uit’, die de kennis van de consument over verantwoorde vis moet vergroten.
Marc den Hertog (1975) is bij BBK/Door Vriendschap Sterker gestart als creatief directeur.
Veel stroom die in Nederland als groene stroom wordt verkocht is niet groen. Om Nederlanders bewust te maken van de herkomst van hun groene stroom, lanceert de HIER Klimaatcampagne 'échte groene stroom'-checker.
De Communicatie Poll haakt in op de kruistocht die PvdA-partijvoorzitter Hans Spekman via (social) media voert tegen anonieme dreig- en haatmails. De stelling: ‘Effectief het social media beschavingsoffensief van Spekman tegen haatmails’. (homepage)
Door zijn spijtbetuiging over de zorgpremie bekleedt premier Mark Rutte de nummer 1 positie op de Sorrylijst 2012 van de Reputatiegroep.
Sinds 1 januari van dit jaar geldt er een provisieverbod, wat betekent dat consumenten moeten gaan betalen voor advies van zakenlijk dienstverleners. Het particuliere initiatief Allesoverprovisieverbod.nl wil hen hierin wegwijs maken.
KiesvoorjeZorg.nl is een nieuw onafhankelijk online vergelijkingsplatform voor de zorg. Op dit platform is het mogelijk om ouderenzorg en ziekenhuiszorg te zoeken en te vergelijken.
De Communicatie Poll is gewijd aan de portemonnee van de communicatieprofessional. De stelling : ‘Mijn communicatiebudget in 2013…’ (zie homepage rechterkolom)
KidsVitaal is in samen met het Jeugdsportfonds een nieuwe campagne gestart om kinderen te bewegen meer aan sport te doen.
VeiligheidNL en Perry zijn het jaar gestart met de lancering van de gezamenlijke campagne ‘Be Brave, Be Safe’, die moet bijdragen aan het terugdringen van het aantal sportblessures.
De campagne Toekomstdromen van de Technische Universiteit Eindhoven en de Roze Maandag-campagne ‘Be Gay for a Day’ zijn de winnaars geworden van de Communicatieprijs Brabant 2012.
De ‘Communicatie rondom de zorgpremie door Rutte’ werd door een meerderheid (28 %) van de stemmers op de Communicatie Poll verkozen tot ‘De Communicatieblunder van 2012’. De case werd op de voet gevolgd door de ‘Non-communicatie bij de VU rond Eyeworks en longartsen (25%)’ en ‘NRC’s pijnlijke primeur over ski-ongeluk Prins Friso (21%).
De Nederlandse Karen van Bergen is met ingang van 1 januari 2013 benoemd tot chief executive officer van Porter Novelli.
Vandaag is het de Internationale Dag van de Migrant. Nog altijd ervaren ongedocumenteerde migranten in Nederland grote problemen met toegang tot zorg. Daarom vraagt Dokters van de Wereld op deze dag aandacht voor hun situatie.
De stelling van de Communicatie Poll is gewijd aan ‘De Communicatieblunder van 2012’. Maak je keuze uit 12 onder meer door bezoekers van deze site gekandideerde uitglijders in alfabetische volgorde gerangschikt (zie homepage rechterkolom). Er gloort overigens ook hoop aan de horizon, want in het nieuwe jaar volgen de Communicatietoppers van 2012.
Annick Verdegem is in dienst getreden bij Mondelēz International als corporate affairs managers Benelux.
Vanaf 1 januari zijn jongeren onder de 16 jaar strafbaar als zij op een openbare plek alcohol bij zich hebben. Om hen daarop te attenderen start VWS de campagne ‘Alcohol bij je? Komt je duur te staan.’
John de Mol is volgens onderzoek van Het Nederlands Medianetwerk wederom de meest invloedrijke persoon in de Nederlandse media. Eveneens net als vorig jaar staan Matthijs van Nieuwkerk en Joop van den Ende respectievelijk op de tweede en derde plaats.