Dat is de focus voor de activiteiten van BVA in 2007, zo zal BVA-voorzitter Mark de Witte vanmiddag naar voren brengen tijdens de Algemene Ledenvergadering (ALV) van BVA in Holland Casino in Utrecht.
BVA gaat zich hard maken voor verdere professionalisering van de JIC’s (Joint Industrie Committee) waarbinnen mediabereiksonderzoek wordt uitgevoerd. ‘Eén currency in de markt gedragen door de drie partijen, adverteerders, bureaus en exploitanten is van ongekend belang. Hierin dient PMA in ieder geval ook haar verantwoordelijkheid te nemen’, aldus De Witte.
Verder wil BVA dit jaar via issue management een krachtige lobby richting Den Haag en Brussel realiseren. ‘Vanuit het nieuwe sociaal christelijke kabinet komen signalen dat we meer in onze reclame-uitingen beperkt gaan worden, maar zonder dat bekend is wat de effecten zijn van reclame op kwetsbare groepen. Binnen CMC-verband zijn wij een warm pleitbezorger van een communicatie denktank met de overheid’, aldus De Witte.
Het afgelopen jaar heeft BVA bond van adverteerders 17 bedrijven verwelkomd als lid. Herwin van den Berg (Heineken Nederland) neemt afscheid van het bestuur. Naar vervanging wordt nog gezocht.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!