MobileMarketing.nl vroeg enkele specialisten én iemand uit doelgroep wat ze van deze nieuwe benadering van het Nationaal Comité en vooral de game vinden:
Hans Peter Harmsen (Oberon Interactive): "Duifkopter ziet er goed uit. Er is veel aandacht besteed aan het artwork, dat zie je ook in de introductievideo. Het spelconcept is niet bepaald vernieuwend maar dat hoeft ook niet voor een spel met een ideële boodschap. De goede doelstelling levert al een boel krediet op bij de speler. De link met het thema ‘vrijheid’ is duidelijk en zit er op het juiste moment in: steeds als je een triomfmoment beleeft omdat je een level hebt uitgespeeld. Ik verwacht wel dat het spel zijn effect gaat bereiken."
Bart Hufen (Brand New Game): "Ik heb de game half uitgespeeld. Ten aanzien van de game heb ik geen aanmerkingen. Het is een leuk en vermakelijk spel, wellicht wat te makkelijk, maar wel bevredigend. Het doel van het spel is om met de duif telkens drie andere duiven te bevrijden uit een duiventil. Bevrijding, duif…. als je er over nadenkt snap je dat het met 4 en 5 mei te maken heeft. Per level dat je uitspeelt krijg je een quote die te maken heeft met vrijheid en vrijzijn. Of consumenten / spelers daar op zit te wachten betwijfel ik - en of het helpt in de groei van bewustwording van onze vrijheid… dat vraag ik me af. Maar met de game zelf is niets mis wat mij betreft."
Dennis de Vries (‘gamer’) 14 jaar: "Een best aardige spelletje, maar niets vernieuwends. Tuurlijk weet ik de betekenis achter 4 en 5 mei, maar de link met dit robotachtige vogeltje is wel heel ver gezocht. Of deze game mij heeft geholpen om te betekenis van Vrijheid meer in te zien? Nope. Niet meer dan andere games in ieder geval!"
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!