Dat Bol.com al jaren een constante factor is op het gebied van Facebook virals, bewijzen ze tot op de dag van vandaag. Het was afgelopen week dan ook weer ouderwets raak. Met een glansrijke hoofdrol voor de douchekop. De post is dubbelzinnig, een specialiteit van de bolle webwinkel en het overstroomt in de comments qua interacties en openbare onderonsjes.
Deze post dus. Fijne straal, duidelijke taal.
Daar worden om te beginnen heel wat hoofden geschud…
Sommige mensen hebben ontdekt dat er meestal water uit een douchekop komt. Best logisch.
Andere mensen willen graag een douchekop kopen voor hun vriendin? Heel gek.
En als je het nu nog steeds niet helemaal snapte: iemand is zo lief de grap even uit te leggen.
Het is pas echt een typische bol.com post als het escaleert in de comments. En dat doet het.
En als er ander bedrijf haar douchekop probeert aan te prijzen, dan wordt dat meteen vakkundig weggewuifd.
En hoe je het ook wendt of keert, de community manager was op dreef. En de community heeft gelachen. Dus de volgende keer dat deze mensen een douchekop nodig hebben, zouden ze zomaar eens aan kunnen kloppen bij bol.
The Best Social Media
In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Mirthe Westrik.
Lees ook: Hornbach opnieuw op zoek naar Beste Klusser van Nederland
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!