Bol.com grote winnaar op Instagram

Bol.com heeft de winst te danken aan een explosieve toename van het aantal volgers en de interactie met de doelgroep.

Bol.com is de grote winnaar op Instagram.
Foto: Beeld Instagram-account bol.com

Bol.com is het invloedrijkste Nederlandse merk op Instagram. Dat blijkt uit onderzoek van Somention onder Nederlandse merken en internationale merken met een Nederlands Instagram-account. De accounts van de Efteling en het Anne Frankhuis staan op respectievelijk de tweede en derde plek.

De studie focust zich op de engagement rate - het aantal reacties en likes per post gedeeld door het aantal volgers op dat moment - in combinatie met het aantal volgers. Om een betrouwbare rating te krijgen zijn alleen accounts meegenomen met meer dan 5.000 volgers. 

Bol.com heeft de winst te danken aan een explosieve toename van het aantal volgers en de interactie met de doelgroep. In een jaar tijd zijn is het merk van 75.000 volgers naar 200.000 volgers gegaan, een groei van 166%. 

De tien beste Instagram-accounts van 2020:

  1. @bol.com
  2. @eftelling
  3. @annefrankhouse_official
  4. @theoceancleanup
  5. @vangoghmuseum
  6. @netflixnl
  7. @myjewellery
  8. @walibihollandofficial
  9. @wondr.experience
  10. @rijksmuseum

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie