Het bedrijf dankte dit resultaat aan kostenbesparingen. De omzet daalde, zo maakte Metro vandaag bekend. Het concern boekte een nettoverlies van 5,8 miljoen euro tegen 15,3 miljoen euro een jaar eerder. Ook operationeel werd een verlies behaald, van 3,7 miljoen euro.
De omzet zakte van 55,6 miljoen naar 48,8 miljoen euro. In Nederland boekte Metro wel een operationele winst (202.000 euro). Een jaar geleden was dit resultaat nog negatief. De omzet daalde op de Nederlandse markt van 6,4 miljoen naar 6,07 miljoen euro, vooral door een terugloop in het aantal personeelsadvertenties. Volgens Metro herstellen de advertentiemarkten langzaam. Maar een terugkeer naar niveaus die in 2007 en 2008 werden bereikt, is dit jaar niet waarschijnlijk, aldus het concern.
Metro bereikt met zijn kranten dagelijks 16,7 miljoen lezers. In Nederland liep het lezerspubliek iets terug, van 1,87 miljoen naar 1,83 miljoen. De grootste groei werd bewerkstelligd in Brazilië en Rusland.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!