Het idee achter Big Boys, dat tot stand is gekomen na twee jaar van moeizame gesprekken, 'is op een luchtige manier de situatie in de autowereld door te nemen,’ vertelde hoofdredacteur Robert van der Ham deze week tijdens het Digital Content Marketing Congres.
Het nieuwe tv-programma, dat vanaf september wekelijks is te volgen, pas volgens Van der Ham naadloos binnen de strategie van Autoweek om het publiek via alle kanalen te bedienen. Hierbij ligt het accent tot nu toe op het tijdschrift. ‘Uit print halen we nu nog het meeste geld, zo’n 70% van onze omzet. Maar de omgeving, met name de mediaconsumptie en de advertentiebestedingen, verandert razendsnel, dus moeten we dat model gaan loslaten. De autobranche is tamelijk conservatief qua mediabestedingen: op één staat tv, gevolgd door radio, online, outdoor en tenslotte print. Dat doet ons nadenken.’
De Autoweek hoofdredacteur kondigde aan dat de prioriteit bij Autoweek de komende jaren bij tv en digitaal komt te liggen. Behalve naar broadcasting van een tv-programma wordt daarbij ook gekeken naar betaal-tv. ‘Netflix kent iedereen, dat model kun je makkelijk omzetten naar Autoflix. Onder water zijn we hiermee binnen Sanoma aan het testen.’
Wat Van der Ham betreft is het overigens niet de bedoeling om alleen on demand videoreviews tegen betaling aan te bieden. Ook het verkopen van testrapporten is een mogelijkheid. ‘Consumenten zijn niet bereid om veel geld neer te leggen, maar een bedrag van 3 of 4 euro is haalbaar.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!