Albert Heijn komt met de AH Schaatsactie, een landelijke actie die volgens de supermarkt tot doel heeft om heel Nederland op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met verschillende schaatssporten, zoals 'gewoon' schaatsen, ijshockey, shorttrack of kunstschaatsen. Met de gezamenlijke schaatsactie willen alle betrokken partijen (naast Albert Heijn zijn dat NOC*NSF, schaatsbond KNSB en IJshockey Nederland), een actievere levensstijl toegankelijk maken voor alle Nederlanders, door de drempel tot sport en beweging te verlagen.
Stamppot
Klanten van Albert Heijn krijgen van 29 januari tot en met 18 februari bij aankoop van verschillende stamppotgroenten- en aardappelen een actiecode. Op www.ahschaatsactie.nl is zichtbaar welke schaatsverenigingen in de buurt meedoen en kunnen klanten de codes inwisselen voor een gratis schaatsles of andere ijsbaanactiviteit. Albert Heijn: 'Ook mensen met een beperking kunnen kennismaken met verschillende ijsbaansporten als g-schaatsen, para-ijshockey, zitcurling en ijssleeën.'
Campagne plus contentmarketing
In de campagne van de AH Schaatsactie gaan oud-topschaatsers Annamarie Thomas en Erik Hulzebosch onder leiding van Erben Wennemars de strijd met elkaar aan op Appie Today. Samen met chef-koks laten ze zien dat schaatssporten en stamppot maken een gouden combinatie is. De aflevering is te zien vanaf 29 januari op Appie Today.
Hoe het werkt
Circa 90 schaats- en ijshockeyverenigingen en 23 grote schaatsbanen verspreid over heel Nederland doen mee. Het zoeken en boeken van een schaatsles of andere activiteit op het ijs kan tot en met 1 april 2018
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!