Albert Heijn heeft ‘Knakwortel’ uitgeroepen tot winnaar van de derde editie van Product Pitch, de competitie voor nieuwe producten van startende ondernemers. Daarmee winnen de initiatiefnemers, Koen Kaljee en Valerie Bos niet alleen 125 duizend euro aan marketingwaarde, maar ook een plek in het schap bij Albert Heijn.
Onder aanvoering van merken als De Vegetarische Slager, Garden Gourmet en Valess groeit het vegetarische assortiment in supermarkten gestaag en Albert Heijn ziet ruimte voor meer vegetarische producten. Knakwortel is een gemarineerd bospeentje, sous-vide (in een vacuümzak) gekookt, en daarna nog even gebakken in een pannetje of op de bbq. Kaljee en Bos ontdekten de potentie van het product toen iemand die het product proefde, vroeg of zij er duizend wilden maken voor een evenement. ‘Die waren op dat evenement binnen anderhalf uur op.’
In de kantine
Knakwortels worden inmiddels al geleverd aan enkele cateraars. Zo is het product verkrijgbaar in de bedrijfskantines van onder meer Tomtom, de Universiteit van Amsterdam en het WTC in Amsterdam Sinds een paar weken liggen ze ook bij horecagroothandel Hanos.
Kaljee en Bos benaderden Albert Heijn begin dit jaar al uit eigen beweging. Albert Heijn oordeelde toen dat de ondernemers er nog niet klaar voor waren. Toch werden ze even geleden door Albert Heijn gebeld met de vraag of ze mee wilden doen aan de Product Pitch.
Geen garanties
Het winnen van de Product Pitch is een vliegende start voor startende ondernemers met een ijzersterk idee. De winnaar van de eerste editie van de AH Product Pitch, Kaas in 't Bakkie, is nog altijd verkrijgbaar bij Albert Heijn. Dat winnaar van vorig jaar, het versmaaltijd-concept Abel's Deli, is sinds mei van dit jaar in de winkels van Albert Heijn te vinden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!