8 learnings van het Facebook Congres

Voor het tweede jaar vond vorige week het Facebook Congres plaats in Utrecht. De acht meest opvallende uitspraken op een rij.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

[door Martine de Kock, account manager bij Burst]

1. ‘Facebook is Lady Gaga, e-mail is Madonna’ - Jay Bear, Convince & Convert

Facebook is hot, in vergelijking me e-mail dat de originele manier van online communicatie is. Veel bedrijven maken echter de fout om Facebook als één enkele strategie te zien. Het punt is dat Facebook geen strategie is, maar een tactiek die kan helpen om je klanten daar te krijgen waar je ze wilt hebben. Bepaal welke plek dit is, en laat alle tactieken daaraan bijdragen.

2. &;Breng search en social bij elkaar&; - Marc Blinder, Adobe

Goede online vindbaarheid en social media convergeren steeds meer. Voorbeelden van deze ontwikkeling zijn sociaal adverteren op Twitter en Graph Search op Facebook waarmee sociale content en gebruikersprofielen in kaart worden gemaakt. Zorg er daarom voor dat mensen, processen en technologieën van deze twee disciplines - search en social - synchroon lopen.

3.  &;Authenticiteit is de gun factor&; - Aljo Hartgers, Cuppajo

Hoe moet je het als ‘kleintje’ opnemen tegen de grote jongens? Blijf authentiek. Het is een van de belangrijkste kenmerken van succesvolle Facebookpagina’s van kleine merken. Doe zoals Anja Geertsma van Anja Geertsma muurschilderingen. Haar aanpak heeft geleid tot meer dan 40.000 likes. Zie .

4. &;Fuck je Facebookpagina&; - Gonnie Spijkstra, TMG

Je Facebookpagina is niet je bezit, je least hem slechts. Zorg er daarom voor dat je duidelijk hebt welke bijdrage je Facebookpagina kan leveren aan de overall marketingstrategie. Stimuleer social shares, dit zorgt voor 95% van de traffic naar telegraaf.nl. Zie .

5. &;Maak mensen fan van je merk door de juiste mensen om je heen te verzamelen&;- Reza Schott & Eva Nooitgedacht, CoolBlue

Iedereen binnen CoolBlue wordt gedreven door klanttevredenheid. Behoud de focus op je doelen en zorg dat je hele organisatie daarop is ingericht.

6. &;Sturen op likes is niks anders dan management porn&; - Hans Maltha, Burst Digital

Door de enorme toename van content en het algoritme van Facebook, neemt het organisch bereik sterk af. Sturen op likes heeft dan ook geen zin. Focus in plaats daarvan op bereik. Zorg voor mooie content (“stop pushing shit”) want viraliteit is nog steeds springlevend. Zie .

7. &;Gebruik Graph Search&; - Dennis Yu & Alexander Houg, BlitzMetrics

Graph Search stelt je als marketeer in staat om content te maken, specifiek gericht op bepaalde persona’s onder je FB fans. Maak gebruik van deze mogelijkheid en behaal zo je ROI.

8. &;Breng de liefde terug&; - Polle de Maagt

We krijgen het internet dat we verdienen, laten we daarom het internet maken waar we van houden. Experimenteer, bouw dingen die klanten willen, laat je niet verleiden door technologie en stop de &;debielisering&;!

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie