Premium

5 internationale artikelen die je deze week gelezen moet hebben

NFC is waarschijnlijk geen blijvertje, er valt wat te leren van de speelgoedindustrie en merken zijn geen mensen

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

1.

Econsultancy keek naar het gebruik van NFC en RFID bij vijf retailers: Burberry, Made.com, Casino, Harvey Nichols en Argos.

De conclusie van de site: het zal hen verbazen als NFC een blijvertje is. RFID zal wel zijn functie op de winkelvloer behouden, maar Econsultancy zet in op een toekomst met iBeacons.

2.

1: De meest voor de hand liggende doelgroep is niet de enige doelgroep

2: Nostalgie kan een belangrijke tool zijn

3: Elke product kan een speelelement bevatten, vooral in de digitale wereld

4: Meerdere merkinteracties zorgen voor een hoger aanzien van de producten bij consumenten

5: Er zijn diverse mogelijkheden voor productdiversificatie

3.

Er lijdt geen twijfel dat digitale technologie de retailsector transformeert, meent Harvard Business Review Blog. Maar feit is wel dat hoewel de groei van e-commerce nog steeds aantrekkelijk is, het wel zo is dat deze groei van 30 procent begin jaren ’00 is teruggelopen tot 15 procent nu.

4.

Merken zijn geen mensen. En als ze dat wel waren, dan zouden ze reclame ook haten.  Dat schrijft Aaron Dodez, vice-president van reclamebureau RPA op DigiDay. Het maakt niet uit wat je doet, consumenten zullen waarschijnlik nooit van marketing houden. Maar je kunt wel je best doen om hun antipathie een beetje te verminderen.

5.

Amie Reardon, marketingmanager van het Amerikaanse bureau Punchbowl geeft op Social Media Today 6 tips om het meeste te halen uit je merkambassadeurs op sociale media.

 

 

 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie