YouTube reikt op 30 juni tijdens de YouTube Works Awards prijzen uit aan de beste Nederlandse YouTube-campagnes. De jury die de inzendingen beoordeelt, staat onder leiding van Henriette van Swinderen (directeur bvA) en bestaat verder uit experts van adverteerderszijde en bureaus:
- Bas Welling, Co-Founder/Managing Director - Wefilm
- Birgit Zuurveld, Managing Director - Dorst & Lesser
- Dries Poels, Head of Marketing - Nederlandse Loterij
- Dimi Albers, CEO - Dept
- Els Wijnstekers, Director of Client Management - Dentsu
- Jai Kotecha, CEO - Ogilvy Netherlands
- Quinty Misiedjan, YouTube Creator - Quinsding
- Tom Schoufs, Co-Founder/Creative Director - 5PM
- Tessa van der Starre, CEO - MediaCom Nederland
- Tanja Bom, Head of Communication & Media - ABN AMRO
- Vincent Patty, CEO - Top Notch & Noah's Ark
Henriette van Swinderen: ‘Wij zien al jaren dat video een steeds belangrijker instrument wordt. Samen met een jury van topmakers- en merken gaan we op zoek naar de allerbeste voorbeelden zodat we ook op dit gebied als branche de lat hoog leggen.’
Nederlandse makers, bureaus en merken kunnen tot 16 april hun creatieve YouTube-campagnes inzenden. Er zijn zes categorieën:
- Meeting the Moment: de campagne die het meest effectief heeft ingespeeld op de gebeurtenissen in 2020
- Creative Innovation: de campagne met de beste creatieve executie op een digitaal platform dat heeft geleid tot business resultaat.
- Media Innovation: de campagne met de beste mediastrategie die heeft geleid tot business resultaat.
- The Underdog: de campagne die tegen de verwachting in een grote impact creëerde
- Action Driver: de campagne die het best illustreert hoe YouTube is ingezet om consumenten op beslismomenten in actie te brengen
- Brands As Creators: de campagne die merken als creators laat zien, waarbij YouTue-formats worden gebruikt om communities te laten groeien en wordt ingespeeld op consumententrends
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!