Overslaan en naar de inhoud gaan

Value Zipper en Reprise/Traffic4U op 1 in Media Report 2019

Kerstrapport is nu Media Report, bekende namen in de top 10.
MediaRep
MediaRep

Een nieuwe naam voor het Kerstrapport. Vanaf dit jaar heet het Media Report. Er verandert verder niets: Adformatie vroeg in samenwerking met Ipsos de mediabranche weer om een oordeel over elkaar te geven. Value Zipper is daarvan de eerste winnaar bij de exploitanten en Reprise/Traffic4U bij de mediabureaus.

related partner content for mobile comes here

In totaal zijn de antwoorden van 303 functionarissen in het onderzoek meegenomen; 113 adverteerders, 72 mediaplanners en 118 media-exploitanten. De beoordeling van de media-exploitanten is gedaan door adverteerders en mediaplanners die in 2019 zakelijk contact hebben gehad met één of meer exploitanten. De beoordeling van de mediabureaus is gedaan door exploitanten en adverteerders die in 2019 zakelijk contact met één of meer mediabureaus hebben gehad.

Value Zipper won ook in 2017

Value Zipper blijkt een populaire exploitant. In 2017 was het salesbedrijf het beste bij het - toen nog - Kerstrapport, vorig jaar kreeg Value Zipper de hoogste waardering in de categorie print. Dat is dit jaar ook weer het geval, maar met een percentage van 80,4 procent torent het bedrijf boven alles uit en is dus ook overall winnaar.

'We willen één loket zijn'

Value Zipper doet sales voor tijdschrifttitels van verschillende uitgevers (denk aan Vrij Nederland, Happinez, Zin en Opzij). Patrick van Hooydirecteur/eigenaar van Value Zipper, zegt 'ontzettend blij en trots' te zijn op de hoogste positie in het Media Report 2019. 'Deze prijs gaat over klantwaardering en dat is precies waarvoor we met het hele team elke dag hard aan het werk zijn. We willen écht helpen en meedenken, één loket zijn dat waarde toevoegt en relaties aangaat. Zo fijn om te zien dat dit wordt gezien en gewaardeerd.' 

Voor Van Hooy geeft dat vertrouwen voor onder meer de onlangs opgerichte tak 'Value Zipper Out of Home'. Inderdaad: het bedrijf gaat zich ook roeren op de Out-of-Homemarkt. '
Daarnaast vind ik het fantastisch voor het team én voor de zestien uitgevers die we vertegenwoordigen, want deze waardering betreft natuurlijk ook hen.'

Pvh
Patrick van Hooy

Top 10 waardering alle respondenten

In de top 10 veel bekende namen die we de afgelopen jaren ook zagen, zoals naast Value Zipper, Qmusic, Exterion Media en de winnaar van vorig jaar Jean Mineur Mediavision.

1 Value Zipper (Print Media)  80,4

2 Qmusic (Audiovisuele Media)  66,5

3 Exterion Media (Out of Home)  63,7

4 DPG Media dagbladen (Print Media)  57,4

5 Azerion (Online)  56,3

6 Jean Mineur Mediavision  (Audiovisuele Media)  55,9

7 Value Zipper (Online)  51,5

8 Hearst Netherlands (Print Media)  50,2

9 CS Digital Media (Out of Home)  48,4

10 Talpa Network (TV)  48

Reprise wint bij mediabureaus

De toppositie bij de mediabureaus is dit jaar voor Reprise (de nieuwe naam voor Traffic4U en onderdeel van IPG Mediabrands). Een divers publiek heeft Reprise een hoge waardering gegeven. Vorig jaar stond PHD nog bovenaan en die ontbreekt nu bij de eerste tien. Verder is het een afwisseling tussen groot (bureaus van netwerken, of zoals bij Dentsu Aegis het netwerk zelf) en klein en onafhankelijk, zoals Zuiver Media en De Media Maatschap. 

Waardering mediabureaus alle respondenten

1 (7)  Reprise/Traffic4U  58,8

2 (8)  MindShare  46,8

3 (-)   Vizeum  46,0

4 (3)  ZIGT Mediabureau  44,9

5 (-)   Zuiver Media  44,2

6 (-)   GroupM  43,8

7 (-)   Dentsu Aegis Network Netherlands  41,6

8 (-)   De Media Maatschap  39,7

9 (10) MAGNA  39,5

10 (-) UM  37,7

De komende dagen maken we de winnaars van de tussencategorieën printmedia, audiovisuele media, online, out-of-home en de mediabureaulijsten adverteerders en exploitanten bekend.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in