Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN Amro werft it'ers met podcast-reeks ‘Side Project Show’

In zes podcasts, gecreëerd in samenwerking met Code d’Azur, zet de bank de verhalen achter innovatieve side-projects in de schijnwerpers.
Azur
© Code däzur
Azur
© Code däzur

Side-projects bieden voor inventieve it’ers een uitgelezen mogelijkheid om hun ei kwijt kunnen. Tikkie, ABN Amro’s eigen, inmiddels mainstream geworden side-project is hier een illustratief voorbeeld van. Met de bedoeling de op de krappe arbeidsmarkt zo schaarse it’ers aan te spreken, organiseert ABN samen met Code d’Azur de ‘Side Project Show’, waarin it’ers zelf het woord krijgen.

related partner content for mobile comes here

In de ‘Side Project Show’ vertellen zes gepassioneerde it’ers over hun ‘side projects’. Zo ontwikkelde Deniz zijn eigen smart-mirror omdat hij van mening is dat je de tijd tijdens het tandenpoetsen nog efficiënter kan benutten. Na gefascineerd te raken door the knight rider, besloot Björn een echte, werkende versie van KITT na te bouwen. Met succes, want er volgden meerdere levensgrote, op afstand bestuurbare auto’s.

Maaike Scholtens, Employer Brand Specialist van ABN AMRO, licht toe: ‘It’ers zijn een van de moeilijkst te werven doelgroepen op dit moment. Het is voor ons dan ook belangrijk om deze groep op een relevante en authentieke manier aan te spreken.’

De podcast-reeks bestaat uit zes afleveringen. De eerste twee afleveringen zijn vanaf nu te beluisteren via Spotify, Apple Podcasts en andere podcastkanalen. Elke week zal er een nieuwe aflevering worden toegevoegd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in