Overslaan en naar de inhoud gaan

De belangrijkste digital marketing en analytics trends voor 2020 - deel 2

De tweede trend die we gaan zien is voice search. Er wordt al jaren over gesproken, maar het is nu echt tijd voor actie!
Partner
MOA

De MOA biedt alle expertise om organisaties te begeleiden naar een professioneel, toekomstbestendig data- en insightmanagement. Zij bestrijkt het hele terrein van het in kaart brengen van het menselijk gedrag en behoefte, ongeacht de methode van dataverzameling en analyse.

Lees meer

Het MOA Expertise Center is een betrouwbaar en deskundig kennisplatform voor professionals die op dit terrein werkzaam zijn. De MOA volgt de trends om voor haar partners een gids te zijn in een veranderend insight management landschap.

Lees minder
Voice Search, tijd voor actie!
Voice Search, tijd voor actie!

Het is weer die tijd van het jaar. Overal verschijnen lijstjes met trends voor het nieuwe jaar. De komende weken verzamelen we de belangrijkste digital marketing en analytics trends voor 2020 voor je. We begonnen de reeks met personalisatie.

Trend 2: Voice Search

Groei in technologie neemt snel toe, hierdoor zullen steeds meer mensen smartphones met stem-assistenten gaan gebruiken. Volgens ComScore zal meer dan 50% van de zoekopdrachten in 2020 afkomstig zijn van gesproken zoekopdrachten.

Functies zoals Google, Alexa en Siri zijn nuttig in digitale marketing. Spraakassistenten kunnen dingen zoeken, hardop tekst lezen en zelfs spraakberichten voor je dicteren, zodat je handsfree kunt zijn.

Gesproken zoekopdracht is ook essentieel wanneer je het voor je bedrijf gebruikt. Het is een mooie manier om je merk meer naar buiten te laten treden. Het helpt bij de groei van mobielvriendelijkheid en gebruiksgemak en voegt waarde toe aan lokale SEO. Een gesproken zoekopdracht verhoogt ook het gebruik voor kunstmatige intelligentie.

Tips voor krachtige zoekoptimalisatie

• De taal begrijpen
Als mensen zoekmachines gebruiken, gebruiken we toch vaak lange zinnen met specifieke zoekwoorden. Gebruik daarom langere trefwoorden en complete zinnen om de mogelijkheid te vinden om te worden gevonden in gesproken zoekresultaten. Bedenk wat iemand een vriend zou vragen over een specifiek product of een specifieke service.

• Maak een conversatie
Gebruik bij het implementeren van gesproken zoekopdrachten op je website een boeiende conversatietoon bij het maken van de tekst, maar vergeet niet om volledige zinnen te gebruiken en grammaticaal correct te zijn.

• Antwoord vragen
De meeste mensen gebruiken internet om informatie te krijgen, of ze nu een product of dienst zoeken dat ze nodig hebben of proberen een antwoord te krijgen op de vraag ‘hoe maak ik jus’. Denk hier altijd aan het maken van content voor spraakgestuurde zoekopdrachten. Neem alle vragen op die mensen kunnen stellen over je producten en geef gedetailleerde antwoorden.

Starten maar

Optimaliseren voor gesproken zoekopdrachten is niet alleen een van de nieuwste marketingtrends - het is best wel noodzakelijk. Probeer er in 2020 dus een begin mee te maken. Naarmate de spraakherkenning blijft verbeteren en het gebruik van spraakassistenten zoals Alexa, Cortana, Siri en Google blijft groeien, wordt het nog moeilijker om je concurrenten voor te blijven.

Deze en meer trends:
https://www.dbswebsite.com/blog/trends-in-voice-search/
https://www.cardinaldigitalmarketing.com/blog/12-digital-marketing-trends-and-innovations-for-2020/

 

Auteur: Amanda van der Linden

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Nextwebi

useful post
Web Development and Digital Marketing company in Bangalore

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
MOA

De MOA biedt alle expertise om organisaties te begeleiden naar een professioneel, toekomstbestendig data- en insightmanagement. Zij bestrijkt het hele terrein van het in kaart brengen van het menselijk gedrag en behoefte, ongeacht de methode van dataverzameling en analyse.

Lees meer

Het MOA Expertise Center is een betrouwbaar en deskundig kennisplatform voor professionals die op dit terrein werkzaam zijn. De MOA volgt de trends om voor haar partners een gids te zijn in een veranderend insight management landschap.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in