Unilever houdt mediareview, ook in Nederland

Proces zit in de 'briefingsfase'.

ANP

Unilever houdt een internationale media buying review in een groot deel van de wereld. Ook in Nederland houdt het concern zijn media tegen het licht, bevestigt media director Harry Dekker. In januari was al bekend dat Unilever een grote mediareview voorbereidde.

Het proces wordt vanuit Londen gecoördineerd. Het is de grootste review van media sinds 2015, toen Unilever in Nederland opnieuw voor Mindshare (WPP) koos. 

Chief marketing & digital officer Conny Braams zegt dat het proces zich in het stadium van briefings bevindt. Naast de bureaus waarmee Unilever al werkt, is ook een aantal nieuwkomers, zegt Braams.

Een woorvoerster van Unilever zegt dat het om een 'periodieke review' gaat. 'Die is onderdeel van ons standaardproces en is erop gericht om de best mogelijke samenwerking met onze mediabureaus te garanderen.'

WPP’s Mindshare, Omnicom’s PHD en Interpublic’s Initiative hebben internationaal langdurige relaties met Unilever.  In Nederland - waar Unilever de grootste adverteerder is - heeft Mindshare een samemwerking met Unilever sinds 2005.

In Noord-Amerika werd een deel van het advertisingaccount dat eerder bij WPP was ondergebracht recent aan Publicis toegewezen. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie