Uitgevers wensen gezamenlijk arbeidsmarktonderzoek

De arbeidscommunicatiemarkt is niet gebaat bij meerdere onderzoeken die niet op elkaar aansluiten. die mening delen VNU Business Publications, PCM/CrossPoints en Wolters Kluwer.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Namens VNU Business Publications (onder meer Intermediar Weekblad) legt uitgever Joost Mollerus bij PCM/CrossPoints en Wolters Kluwer het voorstel neer om een gezamelijk bereiksonderzoek voor de arbeidsmarkt op te zetten.

"Met Mollerus zijn we van mening dat gezamenlijk bereiksonderzoek - onder de paraplu van Summo? - voor de arbeidsmarkt zinvol kan zijn", zegt de technische commissie van het recente, door Mollerus bekritiseerde Onderzoek Oriëntatie- en Switchgedrag op de Arbeidsmarkt, dat werd uitgevoerd door Intomart in opdracht van CrossPoints (onder meer Carp*) en PCM Uitgevers.

Binnen het Platform Arbeidscommunicatie van Wolters Kluwer, dat sinds vorig jaar bestaat, is men tevens positief gestemd over een gezamenlijk bereiksonderzoek. "We hebben daarover al gesprekken gevoerd met VNU BPA en besloten om nog dit jaar een gezamenlijk onderzoek te initiëren. Intussen hebben we geconcludeerd dat we meer tijd nodig hebben, dus een collectief onderzoek zal nog tot volgend jaar op zich laten wachten. VNU's BPA Onderzoek Arbiedscommunicatie (BOA) is op zich representatief, maar het kan altijd beter", aldus projectmanager arbeidscommunicatie Nick Kerkhof.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie