Pak je kans in 2025: een vooruitblik naar het nieuwe mediajaar bij Ster

2025 biedt een breed scala aan kansen voor merken.

Kansen bij Ster in 2025

Met nieuwe mogelijkheden online, nieuwe inkoopopties voor radio en goed bekeken en hooggewaardeerde programma’s bij de publieke omroep, zijn er ook volgend jaar volop mogelijkheden om het grote publiek te bereiken. Wat kun je in 2025 verwachten bij Ster? 

Lineaire televisie: massabereik blijft cruciaal

Ook in 2025 blijft lineaire televisie een krachtig medium voor merken die op zoek zijn naar massabereik. Nog altijd heb je toegang tot miljoenen kijkers die dagelijks op zoek gaan naar vertrouwde en kwalitatieve content. Denk aan succesformules zoals Wie is de Mol? en Even tot hier, maar ook aan vertrouwde, vaste waarden van de publieke omroep, zoals Het NOS Journaal en EenVandaag. 

Behalve een massaal bereik, kan televisie ook zorgen voor een bereik bij een brede doelgroep. Programma’s van de publieke omroep bereiken naast het grote publiek namelijk ook de niche. Met specifieke programma’s, gericht op specifieke doelgroepen. Hier kan je als merk van meeprofiteren en zo het grote publiek bereiken, in de breedste zin van het woord.  

Zie hier een overzicht van de programma’s waaromheen jouw merk in 2025 te zien kan zijn: 

Nieuwe programmering NPO

Digitaal: banners beschikbaar voor commerciële boodschappen

Tegelijkertijd worden met het groeiende aandeel van online schermgebruik digitale mogelijkheden steeds belangrijker. Ook de online kanalen van de publieke omroep worden veelvuldig bezocht. Denk aan de websites en apps van de zenders en omroepen. Zoals bijvoorbeeld de NOS-app en -website, die samen 2,3 miljoen bezoekers per dag trekken, of de NOS Teletekst-app, met maandelijks 1,6 miljoen bezoekers.  

Tot voor kort konden alleen partijen met boodschappen van algemeen nut van deze online ruimte gebruikmaken. Sinds kort is dit ook mogelijk voor commerciële organisaties met commerciële boodschappen. Zij kunnen inzetten via online banners en zo ook online bij de publieke omroep een miljoenenpubliek bereiken. Wil je van deze ruimte gebruik maken? Houd deze week de klantportal in de gaten voor een update over de inkoop voor januari, februari en maart 2025.

Data en privacy: verantwoord adverteren in 2025

Data speelt een steeds belangrijkere rol in de manier waarop we adverteren, en ook in 2025 blijft Ster zich inzetten voor een veilige online omgeving. Onze oplossingen bieden merken de mogelijkheid om hun campagnes te optimaliseren, zonder dat de privacy van kijkers in het geding komt. Privacy blijft een belangrijke pijler in alles wat we doen, en we zorgen ervoor dat adverteerders kunnen vertrouwen op veilige en respectvolle manieren om hun doelgroepen te bereiken. 

Zo hoef je je als adverteerder bij Ster geen zorgen te maken over cookies. Voor online adverteren wordt bij Ster namelijk geen gebruik meer gemaakt van persoonsgegevens. Om advertenties toch gericht te kunnen plaatsen, maakt Ster gebruik van een speciale manier van contextual targeting: hiervoor wordt gekeken naar beschrijvingen en ondertiteling van videofragmenten en de volledige tekst van artikelen en websites. Zo kan Ster de onderwerpen exact bepalen en een advertentie plaatsen bij de meest relevante content. Meer daarover lees je hier

Radio: nieuwe inkoopoptie voor spitsuren

Ook radio blijft een onverminderd krachtig medium dat dagelijks miljoenen luisteraars weet te bereiken. De publieke en regionale zenders trekken wekelijks gemiddeld maar liefst 6,6 miljoen luisteraars (13+). Of ze nu onderweg, thuis of op het werk zijn, elke zender richt zich op een eigen specifieke doelgroepen met een eigen, herkenbare muziekstijl. Bekijk de korte video voor het uitgebreide zenderaanbod en ontdek waar jouw merk in 2025 te horen kan zijn. 

Zenderaanbod publieke omroep

In 2025 keert op veler verzoek de nieuwe inkoopoptie voor de spitsuren terug.  Zo kan jouw boodschap gericht tijdens de spits op de radio klinken. Van maandag tot en met vrijdag tussen 06.00 en 09.00 uur en 16.00 en 19.00 uur.   

Contactfrequentie: optimaal bereik op maat

Een van de meest gestelde vragen door merken is: hoe vaak moet ik mijn boodschap tonen voor optimaal effect? Dankzij ons neuro-onderzoek naar de optimale contactfrequentie kunnen we je in 2025 nog beter adviseren over hoe je je campagne kan inrichten. We zorgen ervoor dat je de juiste balans vindt tussen zichtbaarheid en je budget, zodat je boodschap blijft hangen. Lees er alles over in onze nieuwste whitepaper: de magie van herhaling.  

Klaar voor een succesvol mediajaar 2025

Wil je meer weten over onze inkoopmogelijkheden en wat 2025 voor jouw merk kan betekenen? Bekijk dan het online event Ster Focus op 2025 terug, waar we je in een half uur bijpraten over de ins en outs voor Ster in 2025 of check onze inkoopbrochure voor 2025. Heb je verder vragen? Ster staat voor je klaar om de mogelijkheden voor het nieuwe jaar te bespreken. Neem vooral contact op voor een persoonlijk adviesgesprek en ontdek hoe wij jouw merk in 2025 verder kunnen brengen.  

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →