Theng Chong, Mark Stockx en Marcel Vogels beginnen RetailMedia.One

Met het mediaplatform voor de retail kunnen adverteerders de Nederlandse consument bereiken en betrekken.

Supermarktcommunicatie via een hangkaart

Theng Chong, Mark Stockx en Marcel Vogels zijn RetailMedia.One begonnen een omnichannel retail-mediaplatform. Dit stelt adverteerders in staat om ‘snel en effectief de Nederlandse consument te bereiken en te betrekken’, aldus de oprichters.

Teng Chong en Marcel Vogels, beiden 51 jaar, zijn afkomstig van Memo2, Mark Stockx (46) werkte voor Amazon.  

Hoewel adverteren op tv enorm belangrijk blijft, is het de vraag wat merken daarnaast moeten gaan inzetten in hun categorie. Marcel Vogels ziet hier een grote kans voor media in de winkels zelf in Nederland. ‘Waar retailmedia historisch gezien met name zijn ingezet voor sales en conversie, zien we juist een grote meerwaarde voor merkgroei.’

Dat komt volgens Vogels door het groot landelijk massabereik, de commerciele relevantie en doordat het waarde kan toevoegen aan het koopproces van de consument. Samen met tv-reclame kan dit bijdragen bij aan versnelling van merkgroei.

Gefragmenteerd aanbod samenbrengen

RetailMedia.One brengt voor merken en mediabureaus het gefragmenteerde aanbod retailmedia samen in één groot kanaal. Het zegt daarmee het ondersteunen, uitbouwen en activeren van merken schaalbaar te maken.

Het wil onder meer effectonderzoek aanbieden, cases ontwikkelen, formaten en technieken standaardiseren. De oprichters zeggen te werken met eenduidige betaalmodellen en transparante rapportages.

RetailMedia.One heeft het afgelopen jaar nauw samengewerkt met merken, retailers en mediabureaus om het nieuwe platform te ontwikkelen. Dit proces heeft geleid 'tot een breed gedragen aanpak binnen de branche', volgens de initiatiefnemers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie