Overslaan en naar de inhoud gaan

Theng Chong, Mark Stockx en Marcel Vogels beginnen RetailMedia.One

Met het mediaplatform voor de retail kunnen adverteerders de Nederlandse consument bereiken en betrekken.
Supermarktcommunicatie via een hangkaart
Supermarktcommunicatie via een hangkaart
Supermarktcommunicatie via een hangkaart
Supermarktcommunicatie via een hangkaart

Theng Chong, Mark Stockx en Marcel Vogels zijn RetailMedia.One begonnen een omnichannel retail-mediaplatform. Dit stelt adverteerders in staat om ‘snel en effectief de Nederlandse consument te bereiken en te betrekken’, aldus de oprichters.

related partner content for mobile comes here

Teng Chong en Marcel Vogels, beiden 51 jaar, zijn afkomstig van Memo2, Mark Stockx (46) werkte voor Amazon.  

Hoewel adverteren op tv enorm belangrijk blijft, is het de vraag wat merken daarnaast moeten gaan inzetten in hun categorie. Marcel Vogels ziet hier een grote kans voor media in de winkels zelf in Nederland. ‘Waar retailmedia historisch gezien met name zijn ingezet voor sales en conversie, zien we juist een grote meerwaarde voor merkgroei.’

Dat komt volgens Vogels door het groot landelijk massabereik, de commerciele relevantie en doordat het waarde kan toevoegen aan het koopproces van de consument. Samen met tv-reclame kan dit bijdragen bij aan versnelling van merkgroei.

Gefragmenteerd aanbod samenbrengen

RetailMedia.One brengt voor merken en mediabureaus het gefragmenteerde aanbod retailmedia samen in één groot kanaal. Het zegt daarmee het ondersteunen, uitbouwen en activeren van merken schaalbaar te maken.

Het wil onder meer effectonderzoek aanbieden, cases ontwikkelen, formaten en technieken standaardiseren. De oprichters zeggen te werken met eenduidige betaalmodellen en transparante rapportages.

RetailMedia.One heeft het afgelopen jaar nauw samengewerkt met merken, retailers en mediabureaus om het nieuwe platform te ontwikkelen. Dit proces heeft geleid 'tot een breed gedragen aanpak binnen de branche', volgens de initiatiefnemers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in