Overslaan en naar de inhoud gaan

Dentsu wint de mediapitch van MediaMarkt

Account betreft de media-strategie, -inkoop en -planning in de Benelux-markt. Zes bureaus namen aan de pitch deel.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Er deden zes bureaus mee aan het 'grondige pitchtraject', dat werd begeleid door Geert Debruyne en Henk Plessius van FMA. Een belangrijke rol bij de pitch speelde het feit dat MediaMarkt in 2021 is overgegaan naar een Benelux-structuur.

Hongerig ambitieus

MediaMarkt was ‘hongerig naar een samenwerking waarin we het medialandschap in de drie landen met een efficiënte, geïntegreerde aanpak kunnen aanvliegen’, aldus Kim Vilein, verantwoordelijk voor het merk, marketing en campagnes bij de elektronicaketen.

Het mediabureau moet daarmee bijdragen aan de ambities van MediaMarkt, waaronder het vergroten van zijn marktaandeel en het behouden van zijn naamsbekendheid.

Dentsu met zijn Benelux-organisatie en inzichten en strategie om het bereik te vergroten kwam daarbij als beste uit de bus. Vanaf mei 2023 wordt het verantwoordelijk voor de off- en online mediastrategie, mediaplanning en -inkoop.

Begrip van markt en uitdagingen

‘We zijn gecharmeerd door de aanpak en inzichten van Dentsu’, zegt Vilein, ‘en hadden meteen het gevoel dat ons toekomstig team onze markt en de uitdagingen waar we voor staan begrijpt.’

Vilein gelooft dat Denstu een grote meerwaarde heeft in het in lijn brengen van de nationale campagnes met de ‘performance-marketingactiviteiten’ die MediaMarkt in eigen huis ontwikkelt.

Mark van Dijk, ceo van Dentsu Benelux, ziet in de keuze voor het bewijs dat de Benelux-organisatie, die nu twee jaar bestaat, ‘in staat is om zo een geweldige klant te kunnen servicen van strategie tot executie’.

Over welke andere bureaus er aan de pitch deelnamen doet MediaMarkt geen uitspraken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in