Overslaan en naar de inhoud gaan

Hypr neemt ToLocal over om een one-stop-shop voor lokaal adverteren te worden

De overname is onder andere gedaan vanwege de jarenlange kennis met print en een eigen softwaretool van ToLocal.
Robert Franke Hypr
Robert Franke
© Afbeelding: HYPR
Robert Franke Hypr
Robert Franke
© Afbeelding: HYPR

Hypr, een nieuw platform waarmee landelijke adverteerders en bureaus in één keer toegang krijgen tot de digitale platformen van alle huis-aan-huis-uitgevers in Nederland, neemt branchegenoot ToLocal over. ToLocal is al jaren actief en vooral bekend van zijn eigen online bookingstool DeLokalePlanner. Door de krachten te bundelen, wil Hypr zich beter profileren als de one-stop-shop voor media-inkopers.

Meerwaarde

De overname is per direct en verandert niets aan de dagelijkse activiteiten van ToLocal, zo meldt Hyper in een persbericht.

Hoe kunnen de partijen dan samenwerken om Hypr beter te profileren? Robert Franke, managing director van Hypr: 'De meerwaarde gaat komen uit de combinatie van de jarenlange printkennis vanuit ToLocal, het hebben van DeLokalePlanner en de digitalisering waar Hypr mee is begonnen. Samen kunnen we ervoor zorgen dat het voor de inkopende partijen nog meer een one-stop-shop wordt als het gaat om het inzetten van lokale media. Hier gaan de uitgevers dus ook van profiteren.'

1200 lokale websites

Met DeLokalePlanner-tool van ToLocal krijgen adverteerders toegang tot 574 huis-aan-huisbladen en 1200 lokale websites. Het is mogelijk om print- en online advertenties in te boeken. Via de AdShop-tool van ToLocal kunnen adverteerders ook online advertenties via bijvoorbeeld bannering inkopen.

ToLocal is in 2014 opgericht. Medeoprichter Frank-Paul ter Berg blijft aan bij het bedrijf en vormt nu samen met Robert Franke de directie van Hypr. Hypr is vorig jaar ontstaan als initiatief van huis-aan-huisuitgevers om hun belangen op de landelijke advertentiemarkt te behartigen. Via het platform kunnen adverteerders en bureaus in één keer al hun platformen bereiken.

Adformatie publiceerde onlangs een achtergrondartikel over de totstandkoming, werkwijze en doelen van Hypr.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in