Overslaan en naar de inhoud gaan

Persuade moet Electro World van bescheiden imago bevrijden

Persuade is het nieuwe reclamebureau van de winkelketen. De samenwerking met Today is Canday lijkt hiermee stopgezet.
electro world
Beeld uit tv-commercial
electro world
Beeld uit tv-commercial

Persuade is het nieuwe reclamebureau van elektronicawinkelketen Electro World. Het in Den Bosch gevestigde bureau heeft een nieuwe positionering en meerjarige campagne voor de keten ontwikkeld. Electro World heeft zo'n 140 winkels verspreid over Nederland.

related partner content for mobile comes here

Electro World was tot op heden niet heel zichtbaar met zijn marketinguitingen. De keten werkte in het verleden samen met reclamebureau Today is Canday, het lijkt erop dat deze samenwerking nu is stopgezet. Aan de keuze voor Persuade ging geen pitch vooraf. Bij de samenwerking is ook New Growth Strategies, de adviestak van TBWA\Neboko, betrokken. Met de nieuwe positionering moet Electro World door het leven gaan als 'de elektronicawinkel in de buurt die de klant echt ontzorgt'.

Karin de Jong, head of marketing & e-commerce United Retail (moederbedrijf Electro World): 'Met onze vele winkels en 200 servicemonteurs zitten we letterlijk dichtbij de klant. We willen de winkel zijn waar je gewoon even naar binnenloopt voor een specifieke elektronicavraag, waar we je ook echt kennen of bij je thuis komen om een apparaat te repareren.'

Aandacht

Die persoonlijke aandacht komt terug in de campagne 'Electro World draait om jou'. Michiel Rijshouwer, creatief directeur Persuade: 'Electro World is een typisch voorbeeld van een bedrijf met een goede formule, maar dat daar zelf te bescheiden over is. Daarom vertellen we in de campagne heel Nederland waar Electro World zo goed in is, met de nadruk op de service en het ontzorgen van klanten. De kern van het verhaal is dat de medewerkers van Electro World hun klant kennen, omdat ze in de buurt zitten.

De campagne wordt uitgerold op televisie, radio, online video en de winkelvloer.

Credits:
Bureau: Persuade i.s.m. New Growth Strategies, Total Creation, Adwise en Zuiver Media
Strategie: Michiel Rijshouwer
Creatie: Jasper Symons, Thomas Nieuwenhuizen
Account: Anne-Marie Brekelmans, Eveline van Achterberg
Producer Agency: Moniek van de Rijt
Productie: Cake Film
Producer: Jesse te Buck
Director: Henk Loorbach
DOP: Amit Kumar
Muziek: Cris & Jef
Opdrachtgever: Karin de Jong, Chandra Roussac, Else Mieke de Bruijn, Sander Wisman, Orson Vloedbeld, Inke Bergsma, Lars Schepel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in