De campagne van Kerk in Actie waarin een beeltenis van Jezus aan stukken wordt gescheurd heeft tot boze reacties van gelovigen geleid. Op Twitter en Facebook regent het reacties van mensen die ontstemd zijn over de in hun ogen blasfemische spot.
Twitterpriester
De Haarlemse ‘Twitter-priester’ JJ van Peperstraten bijvoorbeeld wijdde er tal van tweets aan, maar gaf ook een theologische verklaring waarom de commercial niet kan.
Ik vraag me nu af of @KerkinActie hun campagne hebben laten verzinnen door het PR-bureau van #UnitedAirlines. Dat zou wel wat verklaren
— JJ v Peperstraten (@jjvpeperstraten) April 16, 2017
Onnavolgbare @PKNnl logica: Jezus wordt wereldwijd verscheurd dus maken we een campagne waarin we lekker meedoen! https://t.co/pxYVhppMtI
— JW Wits (@janwillemwits) April 16, 2017
'Respectloos en stuitend'
Ook op Facebook waren er weinig positieve reacties:
Geen gehoor
Kerk in Actie reageerde op de kritiek, die vooral uit katholieke hoek komt aldus deze Facebook-post, maar weigert er gehoor aan te geven.
Geschoffeerd zonder schaamte
De verdediging van Kerk in Actie valt niet in goede aarde:
@jjvpeperstraten @KerkinActie Dit vind ik echt heel erg; de kerk, dat zijn wij. En het voelt dus ook alsof dit in inze naam gebeurt. Deze FB-reactie is echt enórm kwalijk
— Andrea (@Walrathis) April 16, 2017