Radio 538, NPO 3FM en Radio Veronica scoren in augustus

Qmusic marktleider, mindere cijfers voor NPO Radio 2 en Radio 10.

De 538 Ochtendshow met Tim, Rick, Niels en Florentien

Radio 538, NPO 3FM en Radio Veronica zijn in augustus de grootste stijgers in zowel de commerciële doelgroep 20-49 en 13+ bij het NMO Luisteronderzoek. 

Talpa Network-zender Radio 538 is al enige tijd weer op de weg omhoog. De zender staat nu tweede achter Qmusic (marktleider met 20,8, index 92) met een marktaandeel in augustus van 15,0. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar is dat bijna een kwart stijging (index 124).

Vorige week wist Radio 538 een aandeel van 18,0 procent te halen, een record. De 538 Ochtendshow is was die week de best beluisterde ochtendshow van Nederland. Met 21,5 procent aandeel was 538 daarmee voor het eerst marktleider in 20-49 jaar. 

3FM en Radio Veronica in de lift omhoog

Opvallend is ook de groei van NPO 3FM. De publieke popzender weet al enkele maanden achter elkaar groei te laten zien in marktaandeel en komt in augustus uit op 3,6 procent (index 124). Procentueel is Radio Veronica de grootste stijger met index 129 naar 3,1 procent. Deze week begon Gerard Ekdom daar zijn ochtendshow, dus dat zit nog niet in de cijfers verwerkt.

De zender Joe zit nu een jaar op de FM en staat inmiddels op een stevige zesde plaats.

Luistercijfers aug2024

NPO Radio 2 en Radio 10 in de lift naar beneden

Forse dalers zijn deze maand wederom NPO Radio 2, dat bijna een derde van zijn marktaandeel verloor en Radio 10, dat bijna de helft verloor (plus dj Rob van Someren die naar 100%NL vertrok).

13+
In 13+ eenzelfde beeld met Radio 538, 3FM en Radio Veronica als stijgers. Qmusic is ook daar marktleider, voor NPO Radio 2 en Radio 538.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie