Overslaan en naar de inhoud gaan

Zomerestafette !

Komkommertijd? Niet op Molblog! De komende zomermaanden starten we daarom met een nieuwe serie: Zomerestafette.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verschillende marketingexperts (onder andere Alfred Levi en zijn collega's Rik Ruts en Feli Halve, Jeroen de Bakker-2008 en Mark Woerde-Lemz) geven hun mening over zaken die op dit moment bij de marketeer leven. En de Nederlandse marketeer ligt met name wakker van zaken die direct of indirect te maken hebben met internet, de mondige consument en budget. Zo is te lezen in de 9e Grote Marketing Enquête, die deze maand in staat

related partner content for mobile comes here

De postings en reacties zijn een inleiding voor het evenement , georganiseerd door Tijdschrift voor Marketing en , 1 oktober aanstaande. Op dit evenement voor marketeers worden de belangrijkste vooroordelen over interactieve marketingcommunicatie behandeld en onderuit gehaald.
Alfred Levi trapt af:

Digitaal willen we allemaal. Zo ben ik zelf de afgelopen maanden echt tientallen keren benaderd door verschillende opdrachtgevers met de opmerking dat ze iets digitaals willen doen. Wat moet je met zo'n vraag? Alsof ze je vragen naar een pondje marketing! Natuurlijk, De grote marketing enquete van het Tijdschift voor Marketing zette voor de derde keer op rij dit topic boven aan de lijst van aandachtspunten voor elke marketeer. En - helaas - we zijn nog steeds maar mondjesmaat bereid de klassieke mediakeuzes echt te reduceren om plaats te maken voor interactieve, digitale en internet gedreven mogelijkheden. Maar de kreet "digitaal willen we allemaal" is een fraaie dekmantel voor het werkelijke issue waar marketeers mee worstelen: "wat willen ze eigenlijk precies?"

De onmacht van de vraag illustreeert de onmacht in het gebruik van digitale, interactieve mogelijkheden. Deels ingegeven door een groot gebrek aan kennis over de mogelijkheden, deels veroorzaakt door het feit dat we het medium veel te veel centraal stellen in de vraag. De tijd dat we zeggen: "we willen iets op TV" lijkt nu toch wel achter ons te liggen, maar met nieuwe media mogelijkheden in ons vizier stellen we wederom de zelfde vraag in een andere media omgeving. Vertwijfeld zoeken we naar haken waar we de jas op kunnen hangen, maar het onderwerp is zo groot en niet vatbaar, dat we moedeloos verdwalen in kleine projectjes en de grote lijn verliezen.

Wat nodig is, is richting. Wat helpt is na te denken over een groot idee of domein dat we willen claimen en verder brengen. En vervolgens het talent en de kennis om te overzien wat er allemaal kan. Spelen met de mogelijkheden rond de zekerheid van het "Big Idea". Dat is de route die we moeten volgen en dan vallen reeksen van mogelijkheden op zijn plek.

Alfred Levi/12 juli 2008

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in