Overslaan en naar de inhoud gaan

Youssef Eddini stapt binnen een jaar over van Ziggo naar directie NPO

Youssef Eddini (48) start per 1 februari 2017 als Directeur Marketing bij de Nederlandse Publieke Omroep. Hij volgt Marina Krooder op…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Youssef Eddini (48) start per 1 februari 2017 als Directeur Marketing bij de Nederlandse Publieke Omroep. Hij volgt Marina Krooder op die deze positie de afgelopen periode op interimbasis vervulde. Eddini kent de wereld van de omroepen goed. Van 2009 tot 2016 was hij hoofd marketing & communicatie bij de NOS.  Bij de NPO maakt hij deel uit van de directie. Hij wordt onder meer verantwoordelijk voor merk- en marketingstrategie, onderzoek en data, marketingcommunicatie, corporate communicatie, woordvoering en webcare.

related partner content for mobile comes here

Ziggo

De overstap van Eddini naar de NPO is opmerkelijk, omdat hij in april zijn baan bij de NOS verruilde voor die van Director Corporate Communications bij Ziggo. Eddini in een toelichting: &;Door de fusie met Vodafone is de afdeling Corporate Communications opgesplitst. Interne communicatie is onder HR komen te vallen en externe communicatie onder External Affairs. Dat betekent dat er geen Director Corporate Communications meer bestaat in het nieuwe fusiebedrijf. En aangezien het mijn ambitie is om leiding te geven aan een geïntegreerde communicatieafdeling, was dit voor mij een onvermijdelijk moment om mijn loopbaan elders te vervolgen.&;

NOS-merk

Eddini was bij de NOS onder meer belast met de herpositionering van het NOS-merk. Die ervaring komt van pas in zijn nieuwe functie. &;Ik kijk ernaar uit om, vanuit de verschillende communicatiedisciplines, een bijdrage te leveren aan de verdere versterking van het merk NPO. De NPO vertegenwoordigt een spilfunctie in het op gang brengen en voeren van maatschappelijke discussies, waarbij iedereen welkom is om mee te praten. Ik zie het als mijn missie om te laten zien hoe de NPO samen met omroepen die rol met verve op zich neemt en uitvoert.&;

Dialoog

Volgens Shula Rijxman, voorzitter RvB van de NPO kan Eddini met zijn kennis en ervaring &;een impuls geven aan een herkenbare, wendbare en participerende NPO. Met innovatieve digitale kanalen, kwalitatieve programma’s en altijd in dialoog met het publiek.&; Eddini werkte eerder als hoofd communicatie bij Strukton, KLM en Transavia en was als communicatieprofessional werkzaam bij de politieregio&;s Utrecht en Rotterdam-Rijnmond.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in