Overslaan en naar de inhoud gaan

Dentsu Aegis Network neemt 11 programmatic traders aan na traineeship

Dentsu Aegis Network Netherlands heeft voor het eerst een internationaal programmatic traineeship opgezet. De elf kandidaten, geselecteerd…
Dentsu Aegis Network

We helpen klanten relaties op te bouwen met de doelgroep door efficiënte inzet van data, media, creatie en technologie. De bureaus: Carat, Vizeum, iProspect, Amplifi, Amnet, Posterscope, Isobar, ACHTUNG!mcgarrybowen, The Story Lab en DAN DNA, werken samen aan de beste geïntegreerde merk-, media- en digitale communicatieoplossingen. Dit doen we voor lokale én internationale klanten. Met een gespecialiseerd aanbod dat alle aspecten van het digitale spectrum beslaat, is Dentsu Aegis Network de nummer 1 in digital in Nederland. 

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Zij werken verdeeld over de vier verschillende programmatic afdelingen. Deze afdelingen zijn speciaal ingericht voor het bedienen van internationale klanten op het gebied van programmatic adverteren.
De vraag naar gekwalificeerde programmatic traders in de markt is hoog en het aanbod is niet toereikend. Het is voor een uitdaging om doorlopend ervaren en gekwalificeerde mensen aan te nemen  om te voldoen aan de toenemende vraag.

Tim van der Bilt, Managing Director Amplifi: “Online marketing modules binnen opleidingen in Nederland schieten te kort en zijn erg social en search minded. Vooralsnog is programmatic trading als onderwerp ondervertegenwoordigd. Het werk en de techniek binnen deze discipline is complex en we zien dat nieuwe collega’s tijd nodig hebben om het totaalplaatje te snappen alsmede het werk in de vingers te krijgen.”

Een van de trainees Bette van Ettekoven over het traineeship: “Dentsu Aegis Network heeft mij onwijs geholpen om na het afronden van mijn studie meer verdieping en praktische ervaring te verwerven over programmatic buying. Hiermee is het afronden van deze traineeship voor mij een mooie eerste stap in mijn carrière.”

In het traineeship werden de volgende essentiële onderdelen behandeld: terminologieën, techniek, supply, data, mediaplannen, campagnevoering, optimalisatie en reporting. Trainers en partijen zoals Google, Mediamath, Improve Digital en Sanoma zijn ingezet om een compleet beeld te schetsen van het werkveld.

Dentsu Aegis Network is voornemens om het trainingsprogramma vaker in te zetten om net afgestudeerden te helpen met het verrijken van hun kennis over programmatic. Tim van der Bilt: “Met het oog op het verder volledig digitaliseren van meer kanalen (Out of home, TV, Radio) én de mogelijkheid om daar programmatic op in te kopen verwacht ik dat de vraag naar programmatic traders alleen maar groter wordt&;."

 

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Dentsu Aegis Network

We helpen klanten relaties op te bouwen met de doelgroep door efficiënte inzet van data, media, creatie en technologie. De bureaus: Carat, Vizeum, iProspect, Amplifi, Amnet, Posterscope, Isobar, ACHTUNG!mcgarrybowen, The Story Lab en DAN DNA, werken samen aan de beste geïntegreerde merk-, media- en digitale communicatieoplossingen. Dit doen we voor lokale én internationale klanten. Met een gespecialiseerd aanbod dat alle aspecten van het digitale spectrum beslaat, is Dentsu Aegis Network de nummer 1 in digital in Nederland. 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in