Overslaan en naar de inhoud gaan

Slechtste Service Award gaat dit jaar naar DHL

Postbezorgers presteren volgens de Nederlandse consument ver onder de maat.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met een magere 2,1 als gemiddelde beoordeling is DHL dit jaar het bedrijf met de slechtste service van Nederland. Deze score is opgemaakt op basis van reviews van consumenten op platform .

related partner content for mobile comes here

De postbezorgers doen het sowieso slechts in de ranking. Ook PostNL staat in de top 5 slechtst presterende bedrijven met een 3,5 als cijfer. De lijst wordt verder gecompleteerd door de Belastingdienst (2,7), Pretium (2,7) en de Nationale Postcode Loterij (3,9). 

Ergernissen over bezorging
De ergernissen die consumenten ervaren bij zowel DHL als PostNL, betreffen vooral de wijze van de bezorging. Denk aan vergeefs thuis wachten op de afgesproken tijd (20%), zoekraken van pakketten (17%), wel of juist niet bij de buren afleveren (17%), niet kijken naar achtergelaten briefjes op de voordeur (12%), en beweren dat niemand thuis was, terwijl dit wel het geval was (12%).

Linda Schulte, mede-oprichter van Opiness: &;Online winkelen is inmiddels ingeburgerd in de maatschappij en dit betekent dat er meer klantcontacten zijn met pakketbezorgers. De bezorgers staan aan het eind van de keten op een kwetsbare plek. Online winkels zullen zich bewust moeten zijn dat ook hun klantwaardering samenhangt met deze belangrijke laatste schakel.&;

De andere &;winnaars&;
Andere &;winnaars&; in de top 5 slechtste presteerders zijn de Belastingdienst, Pretium en de Nationale Postcode Loterij. Bij de Nationale Postcode Loterij en Premium is de kritiek dat het abonnementen moeilijk zijn op te zeggen (30%) en dat consumenten continu worden ‘lastig gevallen’ (33%).

Branches die te wensen over laten in hun dienstverlening zijn de aanbieders van kansspelen, koeriers en openbaar vervoer aanbieders. Deze partijen scoren allemaal zeer lage rapportcijfers.

In eerdere jaren stonden veel energiebedrijven en telecomaanbieders in de lijst. Spelers in deze branches zijn zich klantgerichter gaan opstellengezien de hogere rapportcijfers die zij nu krijgen.

De top 10 slechtste presteerders in 2015 is te vinden. zijn na te lezen op. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in