Overslaan en naar de inhoud gaan

Eurovisie Songfestival slaat alle records op Twitter

In samenwerking met Spot brengt Adformatie de wekelijkse GfK Twitter TV Ratings.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat het Eurovisie Songfestival is één groot twitterfeest is, bewijzen de Gfk Twitter TV ratings van deze week. De halve finale met het optreden van Trijntje Oosterhuis heeft maar liefst 42 miljoen impressies in Nederland gerealiseerd; een ongekend hoog aantal. Ruim 475 duizend Nederlanders keken met de smartphone in de hand en bijna 40 duizend twitteraars gaven feedback via Twitter.

related partner content for mobile comes here

Ook de finale van het Eurovisie Songfestival was - ondanks de vroegtijdige uitschakeling van Nederland - een veelbesproken onderwerp; goed voor ruim 22 miljoen impressies en 345.000 lezers. Tot slot heeft de uitzending van De Wereld Draait Door met Waylon die zijn versie van Queen&;s &;Somebody to Love&; bracht, ruim 900 duizend impressies gerealiseerd.

De tabel geeft het Twitter bereik, de Twitter impressies, twitteraars en tweets weer. Het Twitter bereik staat voor het aantal unieke personen dat tijdens het programma bereikt is via Twitter. Impressies geeft het totale aantal tweets dat gelezen is over het programma weer. Twitteraars betreft het aantal personen dat een tweet over het programma heeft verstuurd en tweets geeft het totale aantal tweets over het programma weer.  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in