RTL scoort in doelgroep boodschappers
De Publieke zenders hebben een aandeel van 26,3 en SBS 24,5 procent. In de iets grotere doelgroep 20-49 jaar is RTL Nederland ook marktleider met 28,8. De Publieken scoren 26,8 en SBS Groep 24,2.
December was een topmaand voor RTL Nederland. Met een zenderaandeel van 30,4 procent in de doelgroep Boodschappers 20-49 jaar komt de marktleider precies 1 procent hoger uit dan vorig jaar december.
RTL 4 behoudt zowel in december als in heel 2006 het marktleiderschap in de doelgroep Boodschappers 20-49 jaar: met respectievelijk 16,1 en 15,8 procent. RTL 5 had in 2006 in de ‘eigen doelgroep’ 20-34 jaar 11,0 procent en is daarmee het tweede station achter RTL 4 (15,5%). SBS 6 volgt als derde met 10,8 procent.
RTL 7 haalde in 2006 een gemiddeld zenderaandeel bij mannen 20-49 jaar van 5,4 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid