Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamejury houdt Gouden Effie op zak

De Gouden Effie, de reclameprijs voor de meest effectieve communicatiecampagne, is dinsdag niet uitgereikt. De jury deelde wel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Effie is een van oorsprong Amerikaanse onderscheiding. Om ervoor in aanmerking te komen moet er een kwantitatief verschil zichtbaar zijn tussen de marktresultaten op twee momenten. Dat verschil moet aantoonbaar het gevolg zijn van marketing. Ook kijken de kenners met welk budget de reclamemakers werkten. Als ze met minimale middelen resultaat hebben geboekt, is dat een pré.

related partner content for mobile comes here

Een overduidelijke winnaar was dus niet aan te wijzen, maar twee Zilveren Effies rolden wel uit de bus. DubbelFriss kreeg er een voor de campagne waarin de drinker van het sapje wordt opgeroepen tot zoenen. Een klein donker mannetje op de schouder van de drinker doet dat. De andere Zilveren Effie ging naar OHRA voor de campagne waarin een fruitmand naast een ziekbed langzaam verschimmelt.

Naast de twee Zilveren Effies werden ook zeven Bronzen Effies uitgereikt. Zeventien reclamemakers waren voor een Effie genomineerd. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in