Reclamejury houdt Gouden Effie op zak
De Effie is een van oorsprong Amerikaanse onderscheiding. Om ervoor in aanmerking te komen moet er een kwantitatief verschil zichtbaar zijn tussen de marktresultaten op twee momenten. Dat verschil moet aantoonbaar het gevolg zijn van marketing. Ook kijken de kenners met welk budget de reclamemakers werkten. Als ze met minimale middelen resultaat hebben geboekt, is dat een pré.
Een overduidelijke winnaar was dus niet aan te wijzen, maar twee Zilveren Effies rolden wel uit de bus. DubbelFriss kreeg er een voor de campagne waarin de drinker van het sapje wordt opgeroepen tot zoenen. Een klein donker mannetje op de schouder van de drinker doet dat. De andere Zilveren Effie ging naar OHRA voor de campagne waarin een fruitmand naast een ziekbed langzaam verschimmelt.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisNaast de twee Zilveren Effies werden ook zeven Bronzen Effies uitgereikt. Zeventien reclamemakers waren voor een Effie genomineerd. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid