Gates verwacht nieuw reclametijdperk
De adverteerder zendt z’n boodschap de wereld in en hoopt dat de consument het oppikt. Dat is de klassieke manier van reclame. Maar dit eenrichtingsverkeer heeft volgens Bill Gates langzamerhand z’n tijd gehad. Internet leert de consument hoe prettig het is als hij zelf aan de knoppen zit, en dat werkt door in andere media. Tv zal in de toekomst steeds meer een internet-achtig karakter krijgen, en dat betekent dat de consument zelf bepaalt op welk moment hij waarnaar kijkt.
Reclamemakers moeten in reactie daarop andere wegen zoeken om die consument te bereiken. We zien nu al dat productplacement toeneemt. Daarnaast zullen creatieven zich meer moeten inspannen om de verpakking van de reclameboodschap zo aantrekkelijk te maken dat de consument vrijwillig kijkt. Maar er is ook een andere kant aan de medaille: in de beste hardsell traditie zullen sommige adverteerders er alles aan blijven doen om tot de consument door te dringen. Niet voor niets neemt spyware hand over hand toe. Daar zullen softwareproducenten als Microsoft de komende jaren nog hun handen aan vol hebben.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaBron: Advertising Age
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid