Overslaan en naar de inhoud gaan

Gates verwacht nieuw reclametijdperk

Er wordt al jaren geroepen dat het tijdperk van de klassieke, massamediale reclame ten einde loopt. Volgens Bill Gates zitten die…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De adverteerder zendt z’n boodschap de wereld in en hoopt dat de consument het oppikt. Dat is de klassieke manier van reclame. Maar dit eenrichtingsverkeer heeft volgens Bill Gates langzamerhand z’n tijd gehad. Internet leert de consument hoe prettig het is als hij zelf aan de knoppen zit, en dat werkt door in andere media. Tv zal in de toekomst steeds meer een internet-achtig karakter krijgen, en dat betekent dat de consument zelf bepaalt op welk moment hij waarnaar kijkt.

related partner content for mobile comes here

Reclamemakers moeten in reactie daarop andere wegen zoeken om die consument te bereiken. We zien nu al dat productplacement toeneemt. Daarnaast zullen creatieven zich meer moeten inspannen om de verpakking van de reclameboodschap zo aantrekkelijk te maken dat de consument vrijwillig kijkt. Maar er is ook een andere kant aan de medaille: in de beste hardsell traditie zullen sommige adverteerders er alles aan blijven doen om tot de consument door te dringen. Niet voor niets neemt spyware hand over hand toe. Daar zullen softwareproducenten als Microsoft de komende jaren nog hun handen aan vol hebben.

Bron: Advertising Age

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in