Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola’s watermanagement

Gaat Coca-Cola nat met zijn nieuwste suiker-, caffeïne- en prikvrije drankje, of wordt Dasani een mooie bron van inkomsten voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het imago van het eens zo onaantastbare concern heeft de laatste jaren nogal te lijden gehad van negatieve publiciteit. Tel daarbij het groeiende gezondheidsbewustzijn van de consument en diens steeds sterkere voorkeur voor ‘pure’ drankjes en je hebt alle ingrediënten voor een ernstige crisis. Coca-Cola móest iets verzinnen, en deed dat door zelf een ‘life style’ watermerk op de markt te zetten onder de naam Dasani. De basis voor dit nieuwe drankje ligt echter niet in een minerale bron (die heeft Coca-Cola niet), maar wordt gevormd door gewoon leidingwater, dat met behulp van een chemisch proces wordt verrijkt en op smaak gebracht. Critici riepen dus meteen dat er wel heel duur moet worden betaald voor een flesje ordinair kraanwater. Bovendien zijn er al zoveel bronwaters op de markt dat de consument zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer dreigt te zien. Coke vertrouwt er echter rotsvast op dat het wel goed komt met Dasani. Zoveel jaren expertise, een sterk distributiesysteem en een ongeëvenaard marketingbudget moeten voldoende zijn, zo redeneert men.

related partner content for mobile comes here

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in