Coca-Cola’s watermanagement


Het imago van het eens zo onaantastbare concern heeft de laatste jaren nogal te lijden gehad van negatieve publiciteit. Tel daarbij het groeiende gezondheidsbewustzijn van de consument en diens steeds sterkere voorkeur voor ‘pure’ drankjes en je hebt alle ingrediënten voor een ernstige crisis. Coca-Cola móest iets verzinnen, en deed dat door zelf een ‘life style’ watermerk op de markt te zetten onder de naam Dasani. De basis voor dit nieuwe drankje ligt echter niet in een minerale bron (die heeft Coca-Cola niet), maar wordt gevormd door gewoon leidingwater, dat met behulp van een chemisch proces wordt verrijkt en op smaak gebracht. Critici riepen dus meteen dat er wel heel duur moet worden betaald voor een flesje ordinair kraanwater. Bovendien zijn er al zoveel bronwaters op de markt dat de consument zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer dreigt te zien. Coke vertrouwt er echter rotsvast op dat het wel goed komt met Dasani. Zoveel jaren expertise, een sterk distributiesysteem en een ongeëvenaard marketingbudget moeten voldoende zijn, zo redeneert men.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid