Overslaan en naar de inhoud gaan

Prijzenslag kost supermarkten 10 miljoen winst

De prijzenslag kost de supermarkten op jaarbasis 500 miljoen euro aan brutowinst. Per week komt dat neer op 10 miljoen euro winstderving.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL). De supermarkten draaiden vorig jaar een omzet van 24,9 miljard euro. Dat is 2 procent meer dan in 2002. Door de prijzenslag werd de ‘magische omzetgrens' van de 25 miljard euro net niet behaald, aldus de koepelorganisatie van alle supermarkten in Nederland in haar jaarverslag.

related partner content for mobile comes here

Volgens het CBL ging het de branche vooral in de eerste helft van 2003 voor de wind. Ook in de warme zomermaanden ging het goed, mede door de sterk gestegen prijzen in de horeca: Eind oktober kwam de klad erin toen de prijzenoorlog losbarstte. Die duurt tot op de dag van vandaag voort. Reden voor het CBL om de verwachtingen voor 2004 minder rooskleurig in te schatten. Toch verwacht de organisatie voor de totale branche ook in 2004 een lichte groei (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in