
Het is geen namen- of merkenbureau, maar uitsluitend bedoeld voor creatieven die zich in naamgeving hebben gespecialiseerd. Zoals tekstschrijvers, designers en conceptdenkers.
Het bedrijf denkt een aanvulling te kunnen zijn voor reclame- en merkenbureaus, maar werkt ook rechtstreeks voor opdrachtgevers. De creatieve kern bestaat uit tekstschrijver/initiator Louk Löb (ex-O&M) en vormgever Jeroen Vellekoop (ex-O&M, N&W/LB).
Naamcreatie is in Nederland nog een vrij onbekend fenomeen. Dit in tegenstelling tot de VS. waar ‘naming’ vanaf de jaren veertig uitgroeide tot een serieus vakgebied, met bureaus als Rivkin & Associates en A Hundred Monkeys Met nog maar een handvol gespecialiseerde namenbureaus loopt Nederland nog steeds achter, ook bij de rest van Europa, vinden de initiatiefnemers.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensVoor het ontwikkelen van een merk- of productnaam wordt hier nog vaak het reclamebureau ingeschakeld, zegt Löb. ‘Hoewel er zeker copywriters zijn die een goede naam kunnen bedenken, is naamgeving een specialisme, niet iets wat je ‘erbij’ doet.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee