Vijftigers hebben het beter dan ooit
In 2003 gaven ‘empty nesters’ zo’n 15 miljard euro uit aan verpakte consumentengoederen. Dat zal in de komende vijf jaar met bijna 33 procent stijgen naar 20 miljard. Een aantrekkelijke markt dus. De groep tus-sen de 50 en 64, de ‘early empty nesters’ wordt in snel tempo een belangrijke consumentengroep. In 2008 zijn het er in Nederland 2, 4 miljoen. Hun jaarlijks besteedbaar inkomen gaat stijgen van 23.300 euro in 2003 naar 26.800 euro in 2008. Dat is 166 procent van het nationaal gemiddelde. Die inkomensstijging besteden ze niet alleen aan reizen, nieuwe huizen en auto’s, maar ook aan kleinere verwennerijen zoals lekker eten en drinken en luxe persoonlijke verzorging.
Volgens Datamonitor analist Andrew Russell is de bestedingsgroei te verklaren uit een toenemend inkomen gekoppeld aan de behoefte van mensen om een stressvrije, plezierige oude dag voor zichzelf te plannen, en zichzelf te belonen voor het grootbrengen van hun kinderen en een leven lang werken.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOmdat ze graag lang van hun pensioen willen genieten, hechten ze aan gezondheid en een goede conditie.. Functional food sluit goed aan bij die wens.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid