Overslaan en naar de inhoud gaan

Vijftigers hebben het beter dan ooit

De zogenaamde ‘empty nesters’, vijftigplussers van wie de kinderen het huis uit zijn, gaat het financieel beter dan ooit. Dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2003 gaven ‘empty nesters’ zo’n 15 miljard euro uit aan verpakte consumentengoederen. Dat zal in de komende vijf jaar met bijna 33 procent stijgen naar 20 miljard. Een aantrekkelijke markt dus. De groep tus-sen de 50 en 64, de ‘early empty nesters’ wordt in snel tempo een belangrijke consumentengroep. In 2008 zijn het er in Nederland 2, 4 miljoen. Hun jaarlijks besteedbaar inkomen gaat stijgen van 23.300 euro in 2003 naar 26.800 euro in 2008. Dat is 166 procent van het nationaal gemiddelde. Die inkomensstijging besteden ze niet alleen aan reizen, nieuwe huizen en auto’s, maar ook aan kleinere verwennerijen zoals lekker eten en drinken en luxe persoonlijke verzorging.

related partner content for mobile comes here

Volgens Datamonitor analist Andrew Russell is de bestedingsgroei te verklaren uit een toenemend inkomen gekoppeld aan de behoefte van mensen om een stressvrije, plezierige oude dag voor zichzelf te plannen, en zichzelf te belonen voor het grootbrengen van hun kinderen en een leven lang werken.

Omdat ze graag lang van hun pensioen willen genieten, hechten ze aan gezondheid en een goede conditie.. Functional food sluit goed aan bij die wens.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in