Overslaan en naar de inhoud gaan

Groeimarkt

Vijf jaar lang had Pfizer met Viagra het rijk alleen. Nu zijn er twee concurrenten op de markt voor anti-impotentiepillen. En daarmee…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

GlaxoSmithKline&Bayer brengt sinds begin vorig jaar onder de naam Levitra een middel tegen erectiestoornissen op de markt, en Eli Lilly doet hetzelfde met de Cialis-pil. Met als motto: ‘mannen bereik je via hun favoriete tijdverdrijf’ lanceren beide firma’s hun middel met een ‘sport’campagne. Levitra wordt gepromoot in voetbalstadions, en Cialis heeft zijn naam verbonden aan een van de deelnemende jachten in de America’s Cup. Pfizer blijft vanzelfsprekend niet achter in de race: een van de auto’s in het NASCAR-racecircuit is gesponsord door Viagra. Marketingbudgetten lopen daarbij op tot honderd miljoen dollar.Dan hebben we het uiteraard wel over Amerika, want in Europa wordt het allemaal wat meer low key gehouden, dankzij het verbod op rechtstreekse reclame voor geneesmiddelen die alleen op recept verkrijgbaar zijn. Dat is ook de reden dat Viagra in Europa voorlopig waarschijnlijk minder moeite zal hebben overeind te blijven dan in de Verenigde Staten.

related partner content for mobile comes here

Bron: Management Today

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in