Groeimarkt


GlaxoSmithKline&Bayer brengt sinds begin vorig jaar onder de naam Levitra een middel tegen erectiestoornissen op de markt, en Eli Lilly doet hetzelfde met de Cialis-pil. Met als motto: ‘mannen bereik je via hun favoriete tijdverdrijf’ lanceren beide firma’s hun middel met een ‘sport’campagne. Levitra wordt gepromoot in voetbalstadions, en Cialis heeft zijn naam verbonden aan een van de deelnemende jachten in de America’s Cup. Pfizer blijft vanzelfsprekend niet achter in de race: een van de auto’s in het NASCAR-racecircuit is gesponsord door Viagra. Marketingbudgetten lopen daarbij op tot honderd miljoen dollar.Dan hebben we het uiteraard wel over Amerika, want in Europa wordt het allemaal wat meer low key gehouden, dankzij het verbod op rechtstreekse reclame voor geneesmiddelen die alleen op recept verkrijgbaar zijn. Dat is ook de reden dat Viagra in Europa voorlopig waarschijnlijk minder moeite zal hebben overeind te blijven dan in de Verenigde Staten.
Bron: Management Today
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid