Overslaan en naar de inhoud gaan

Prijzenslag kost supermarkten geld

De prijzenslag in de supermarkten kost de ketens nog steeds omzet. De branche loopt wekelijks 10 miljoen euro omzet mis door de lage…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft onderzoeksbureau GfK laten weten. De supermarkten hebben de afgelopen drie weken wel 1,8 miljoen extra klanten over de vloer gekregen. GfK heeft 24,4 miljoen kassabonnen geteld tegen 22,6 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. De gemiddelde waarde van de kassabon is de afgelopen vier weken daarentegen gedaald van 19,56 euro naar 18,76. De totale omzet bedroeg gemiddeld 450 miljoen euro per week.

related partner content for mobile comes here

Normaal gesproken groeit de omzet van de supers wekelijks 2 procent vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. Maar de laatste drie weken van de huidige prijzenoorlog ligt de omzet op hetzelfde niveau als vorig jaar.
De discounters zijn de grote verliezers. Even leek het erop dat ze met uitgebreide advertentiecampagnes hun marktaandeel op peil konden houden, maar dat is niet gelukt, zegt J. Holla van GfK. Het marktaandeel is de afgelopen vier weken gedaald van 25,6 procent naar 24,7 procent. De 'winnaars' zijn Edah, C1000 en Superunie (onder meer Vomar, Jumbo
en Hoogvliet) (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in